Direktlänk till inlägg 9 april 2009

GLAD PÅSK

Av Helena - 9 april 2009 11:19

Sparar ni också de gamla påskäggen?

Varför gör man det…..jag har precis gjort ett djupdyk i min påsklåda.

Jag har en sån…det har väl alla.

Där finns en massa fjädrar och kycklingar och påskpynt och sånt.

OCH där finns trettiofem gamla påskägg nåt saknar botten och nåt saknar locket, nåt har tappat färg och nåt är lite trasigt. Men de är sparade. Uhhh!!! Man blir utmattad.

Så eftersom det är en hel del slängabortdagar i mitt liv just nu så är det sista valsen dessa ägg gör för sen ska de BORT!!!

Aldrig, aldrig mer ska jag spara ett enda påskägg.

Jag sparar julkalendrarna också, ja-a det är sant!! Ne-ej, man ska inte någonting med de sen.

Men de sparas ???

Jag har blivit inbjuden av så-å många till kvällens färd genom himlen över kullarna.

Och då är ju jag jätteledsen att göra alla besvikna men jag har varken vårta på näsan eller kvast. Jag har gloria och vingar….

JA! Det är sant.

Men ALLA ni ANDRA.

- Ha det så himla kul då.

Ciao!

 
 
Ingen bild

syster E

9 april 2009 15:38

Du, det måste vara ett släktdrag, jag har en låda påskägg och julkalendrar sedan jag flytta hemifrån!!!! till vilken nytta???

 
Ingen bild

Helena

9 april 2009 22:14

släktdrag...absolut!!!

 
angel

angel

10 april 2009 01:45

Ja va jag hade hur många ägg som helst i lådan tog nu och rensade bort de som var trasiga och utan lock eller botten.....VA tänkte jag göra med dem?????
Tjo hoooo nu bär de iväg med kvasten hihi

http://angel72.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards