Alla inlägg den 1 april 2009

Av Helena - 1 april 2009 16:19

Vårsolen grep tag I mig….Snabb som blixten svepte jag runt I hela huset. Dammade , tvättade, skurade, diskade, rensade, slängde och det blev så fint, så fint…Jag strök gardiner och putsade fönster i köket.Jag åkte på soptippen och fick allt slängt jag har jobbat och slitit hela dagen.Jag är alldeles utmattad och nu, nu råder andra tider i huset. Från och med nu ska det bli ordning och reda var sak på sin plats. Städa undan efter sig. Hänga upp i hallen…..m m m m det är en otrolig känsla, suuuug på den !!! En utopi….kan inte vara… stämmer inte alls.

Woaha ha ha ha :) så klart att det inte gör !!!

Ni trodde väl inte att jag blivit galen heller......... 

APRIL APRIL

Ciao!

Av Helena - 1 april 2009 11:34

Jag vill tro..

För varje dag som går växer min tro på Gud sig ..? (starkare.)

Jag ber om styrka, jag ber om hjälp.

Blir jag snart inte bönhörd så sällar jag mig till de tvivlandes skara…:)

Jag må-å-åste STÄDA…men…det blir ALDRIG av.

Istället roar jag mig med att hitta en massa universalmedel på affärerna och inbillar mig n-ä-s-t-a-n att då städar det sig av sig självt (helt idiotiskt).

Jag blir stående vid hyllorna med rengöringsmedel och flaska efter flaska bär jag hem men aldrig öppnas de och används de.

Senaste var en flaska Ajax för proffs och det var precis som ” Men det är ju jag” känsla över den.

Det är såååå stökigt och dammigt och smutsigt och jag borde borde borde så mycket, men hittar en massa annat skojsigt att ägna fritiden åt.

Jag bloggar , Jag stickar, Jag vilar, Jag ser på teve.

Jag gör kort sagt allt, allt, allt annat för att slippa.

Nu är jag så nära att ringa efter städhjälp så ojojoj!!!

Jag har ju gjort det förr nämligen och det var väldigt smidigt måste jag säja.

Det är bara det att nu måste jag gå igenom alla rum kasta bort och rensa bort sånt som inte ska med i flytten. Även om vi kan så kan vi inte ta med oss ALLT så är det bara.

Men hur ska jag få inspiration till det.….

Jag är hemma med Agnes idag igen och då kan man ju tycka att jag har fått en massa extra tid att städa på……men inte JAG.

Jag tar vara på tiden på annat sätt..hmmmm..ja,det blir en hel del helt enkelt !!!

 Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards