Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

Nej

Av Helena - 10 maj 2009 21:38

Visst finns det kärlek bakom varje nej ?

Hur ofta säjer man nej till sina barn bara för att djävlas…?

Nej kan ju också betyda att man är LAT, man orkar helt enkelt inte göra chokladbollar eller cykla till stan eller åka skidor, men aldrig för att vara elak.

- Ne-ej,( jag har det så mysigt orkar inte…fast det kan jag ju inte säja till dig för då har det ju blivit ett JA!)

Ne-ej absolut inte det kan ju vara livsfarligt…

Ne-ej du är elva år!!!? Osv..inte vill man vara elak.

Min storasyster tipsade mig en gång om att hitta alternativ…till nej.

Typ att om du kan göra… så skulle… och då klarar du ju det själv…eller det var ingen bra idé nu men om du istället….osv.

KANONBRA!!!

Men vem kommer på det bara så där mitt i då det plötsligt händer …

Få se nu det var nu jag skulle komma på ett alternativ och vad kan man tänka sig då tänka tänka tänka ja, men då har de ju blivit ett JA! på grund av fördröjningen…det ÄR omöjligt och jag som är en människa som handlar som blixten eller säjer som blixten herregud!!!

Fanns backa bandet – OMTAG med.

Ne-ej skulle inte tro det åsså blir det hot och NEJ! hela tiden i alla fall men aldrig för att man vill vara elak väl ?

Ciao!

 
 
Ingen bild

Helena

10 maj 2009 21:44

Förutom i kyrkan då.Då är det ganska kärlekslöst att säja nej eller??ha ha ha

 
Ingen bild

syster E

10 maj 2009 22:37

Man be att få fundera på saken då hinner man tänka till, det behöver inte betyda ja.Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards