Alla inlägg den 10 april 2009

Av Helena - 10 april 2009 16:56

Jag har dammat fram cyklarna åt Agnes och William….

Ibland försöker jag och Fredrik vara mycket eftertänksamma, pedagogiska föräldrar.

Som ett år när någon på gatan fått ta fram sina cyklar före påsk.

Då satt vi ner och diskuterade och tyckte att visserligen är ju gatan bar men det är höga snökarmar och bilarna ser inte små cyklarna runt hörnen.Nej, barnen i vårat hus fick minsann vänta.

Vi bestämde att vi tar inte fram några cyklar de närmaste två veckorna…Nästa dag kommer Filip hem från skolan.

- Jag vill ta fram cykeln nu mamma alla andra har tagit fram sina cyklar…Jag vill, jag vill, jag vill…

Och han fick.

När Fredrik kommer hem från jobbet ? ? ?

- Ja, men vi sa ju igår att vi inte.

- Jag vet men nu är de framme i alla fall :)

Och nu hade jag ingen riktigt att resonera med och lite för att förekomma barnen så tänkte jag överraska de med att själv föreslå att vi tar fram cyklarna..och Agnes sa,

- Tack, älskade älskade mamma JAG har ALDRIG cyklat på vintern förr…(kanske lite tidigt va ?)

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards