Alla inlägg den 27 april 2009

Av Helena - 27 april 2009 18:49

Det är både tidsödande och krävande att baka med barn. Inte för att jag har gjort det så-å mycket men nånstans så känner man ju att det ingår liksom. Ja, i uppfostran att ha bakat med mamma. Och det är en sån där sak som i alla fall någon gång måste ske....

Tyvärr är jag en sån där som kl.20.00 på kvällen kan komma på..

Nej! undra om det inte är dags att baka lite. Även om jag aldrig någonsin lyckats helt med ett bak har jag ALLTID höga ambitioner.

Eftersom jag har väldigt dålig erfarenhet av bakning så tycker jag ALLTID att ½ liter låter lite åsså bakar jag på en liter och slutar alltid ensam kvar i köket till mitt i natta innan bullbaket är över….Puh!!

Vem som helst fattar att det kräver energi.

När man bakar med barnen måste man förbereda genom att ta fram allt som behövs och slå på ugnen…innan. Plocka bort alla "leksaker" och läxböcker kanske gårdagens frukost från köksbordet ;)

Mäta upp ingredienserna är bra att göra innan och sen får man ägna en hel halvtimme åt att ta bort nyfikna fingrar och be dem gå och tvätta sig.

Det blir också en del avbrott med dammsugare och dyl. för att ta undan allt som ”tappas” på golvet. Ibland får man rent av börja om….telefonen ringer och fingrarna måste tvättas igen. Salt istället för socker är inte helt ovanligt då börjar man om svarar i telefonen tvättar fingrar tar fram dammsugaren, emedan degen jäser har någon somnat i soffan och själv måste man tvätta köksgolvet, bordet, väggarna och disken…det rullar på och man är långtifrån sysslolös.Därför köper jag mitt fikabröd på konditori och kan ligga i soffan och kolla på teve istället

Ciao!

Av Helena - 27 april 2009 16:14

Jag måste bara visa hur fint som helst...fotot är i passfotoformat och jag har fått hjälp att förstora det. En kul grej fotografen bjöd på när vi var där för visumfoton, ja det heter så...de har speciella mått.

Jag kan varmt rekommendera att gynna fotografer på "orten" för sådana här saker. Det kan bli hur bra som helst.

Av Helena - 27 april 2009 14:55

Den är alltid lika rolig ha ha ha ...

Av Helena - 27 april 2009 14:41

Efter tiotimmars nattarbete och väldigt l-i-t-e sömn!!!!

Av Helena - 27 april 2009 09:19

Var kan magneterna vara.....?

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards