Alla inlägg den 30 april 2009

Av Helena - 30 april 2009 22:13

Idag, tidigare idag så fick jag mig en tankeställare. Det blev tal om majbrasor och någon sa,

- Ha det nu så skönt ikväll och gå ut och se många brasor brinna.....

Varpå jag mumlade,- Jo, just det låt barnen vältra sig i leran och kom hem och skura och tvätta efter en lååång härlig kväll!!!

Fast jag menade inte SÅ, jag menade att varje år är det samma sak och jag tvättar och skurar gärna efter en valborgs eftersom ungarna tycker att det är så kul. Jag menade att det är ju så det blir....också.

Jag hoppas att smilet i min sarkasm går igenom så att det inte bara är bitchen som syns!!! För en bitch finns men inte alltid.

Vi har i allafall varit och firat valborgsmässoafton och hann med att se två brasor, och nu ligger alla kläder i tvättmaskinen och skorna på tork och jag ska strax ta fram dammsugaren, men det är det ju värt.

Ciao!

Av Helena - 30 april 2009 14:04

Nu har alltså sista "hela skolan sjunger"varit och vi kommer inte att vara med någon mer gång på detta evenemang, uhuuu!!

Hade vi bott kvar så kunde vi varit med tre år till.....

Av Helena - 30 april 2009 10:02

Är du bekant med texten ?

Självklart det var väl de första ord man lärde sig nästan jag har nu hittat på nätet , en blogg vars författare har gjort sjuttio olika versioner av "Ekorrn" och de är så roliga jag kopierar in 10 men länkar till resten......

Ciao!

10 olika versioner av "Ekorrn satt i granen"

1. Videotrailer
- De kom oväntat.
- De drev honom från hans hem.
- De försökte knäcka honom.
- De kommer att ångra sig.

Squirrel - kotthämnaren!
Med Drew Barrymore som barnet och Bruce Willis som John McSquirrel. Kevin Costner är Tallegren.


2. Ungt

Å Ekorrn ba' satt där liksom, och ba' Öööh! Skala kottar! typ, och så småungarna då, ba' Ööööh! liksom, å han ba' tjoff! liksom, ba' iväg på en gren eller nå't, och se'n ba' däänngg!! Benet ba' rakt på grenen typ, och hela jävla svansen, samma grej, ba' tjong! typ.


3. Rikki Lake

Ikväll: "Jag flydde från barnen - nu är jag märkt för livet!"


4. Metatetisk omkastning med interversion

Rekonn satt i garnen, skulle slaka tokkar
Hickan föra banren, hå dick fan så bårtom
Popha fan hån traggelren, töttes san hitt billa len
doch en vånga sluna dansen.


5. Carl Bildt

Vi har idag sett ännu ett exempel på hur enskilda individer drivits hänsynslöst från sin privata egendom av högröstade särintressen i dagens rödgröna lingonskog. Vi har idag sett ännu ett exempel på hur en enskild småsparare fått benen undanslagna av skränande populister. Men framförallt har vi idag sett ännu ett exempel på hur inte bara en enskild individs stolthet knäckts av en gren av den rödgröna röran, utan även hur en liten men högröstad lobbygrupp lyckats i sitt uppsåt att tvinga hårt arbetande egenföretagare att lämna sin post och söka sig till mer tillväxtfrämjande miljöer.


6. Lipogram (E)

Sciurus Vulgaris satt i sitt kortbarriga träd i full färd att gå lös på födan. När han fick höra människoungarna fick han så bråttom att han via hopp tog sig till närmsta fullvuxna tallskott. Därvid kom han till att skada sin ludna svans, samt utsätta knä, lår och vad för kollisionsskador.


7. Kvasi-Fornsvenska

Eikahurra Grani sutto, Kottian skalu hvilja
Barnum horian, Eikahurun kuiku lepan Thallagranian
Langan SvanzR auk BainR slaghan.


8. Med andra ord...

Gnagaren residerade med omedelbar anslutning till barrträdet, ämnade avlägsna ytterhöljet från ett antal frökapslar. Då erfor vår huvudkaraktär ljudet från de mänskliga avkommorna, varpå kreaturet ifråga greps av stark stress. Samme person lämnade med ett skutt det långbarriga trädets utväxt, varvid tidigare nämnda djurs till storleken föga imponerande lem för transport kolliderade med ej specificerat objekt. Detsamma skedde med det utsträckta, behårade styr- och balansorganet.


9. Norrland

N'Lillekorre satt oppa storgammgran å sku skala nå småkottar. När n'Lillekorre hörde småongana fick'n sä brått att'n hoppa oppa långtallgren å hä bar sä int' bätter än att'n stött i lellskank'n å långhårschvans'n nå så guu fördömdat. Å när'n kika närmre såg'n ju att jo, no' hade den gått av. Huvva!


10. Snoop Doggy Dogg

Yo, check dis out
Goan tell ya 'bout my homeboy Squirr-L
Know what I'm sayin'? Just sittin' there chillin' out with his stash
Kids bustin' in with a mighty crash
Squirr-L my man, Ooo whatcha gonna do?
Broke yo' legs and broke yo' tail too
Yo check dis out, dis is fo' sho'
There ain't gonna be no Squirr-L no mo'.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards