Alla inlägg den 24 april 2009

Av Helena - 24 april 2009 21:31

Filip har tre bästa vänner här i livet.

Den akustiska gitarren, den elektriska gitarren och musiken....I perioder kommer han hem från skolan går upp på sitt rum och blir sittande i timmar spelandes och övandes på sin gitarr. Han tar ut låtar övar solon på elgitarren och sjunger.....men...han uppträder aldrig för oss. Vi får nöja oss med att höra honom utvecklas på distans och en dag hoppas jag att han visar det han lärt. Fredrik som har musiköra imponeras ofta över "riffen" som ljuder från övervåningen.

- Japp, brukar han säja. Nu sitter det.

Filip brukar säja det är med hjälp av min gitarr jag ska tjäna pengar mamma och då ska jag dela med mig till dig.

Ja ha, tänker jag då....kanske en ny investering i en gitarr inte skulle vara så dumt ändå. Det gäller att servera verktygen för en dag kanske det blir utdelning.

Ciao!

Av Helena - 24 april 2009 12:44

Japp, jag klarade det.....

Nu har bilen äntligen gått igenom besiktningen. Men jag har fått ränna där tre gånger a´totalt 700 kr. Jag och besiktningskillarna känner varann nu så pass faktiskt att jag denna gång inte behövde köra in utan HAN kom ut gick ett varv runt bilen och nickade tyst. JAG var tvungen att dämpa mig rejält för att inte hoppa och skrika av glädje..man är ju professionell liksom. Ja, för i framtiden kanske han besiktar bilar som JAG fixat .? I min nya firma alltså "Helenas gör det själv hall" Dit kan man komma och fixa sin bil åsså resonerar vi ihop om vad det kan vara för fel...kanske ..kan ..detta vara ett säkringsproblem ??? Har du flatstift i din ? Typ!

Men nu är det gjort OCH jag har blivit en mästare på "Flatstiftssäkringar"en hel ask har jag I handväskan.....Jo, jo men Agnes frågade vilken färg jag tyckte var snyggast och om jag fick välja själv!!! :)

- Klart att man inte får darling...(åsså växte experten i mig fram )Det är ju olika strömstyrka??? eller nåt i varje...

Jag har bytt till sommardäck ÅHHH!! Tänker ni då. Jag lämnade in bilen det var klart på 10 min och 220 kr senare kunde jag köra en tyst bil hem.

Lovely! Jag formligen sprudlar av glädje så på nåt sätt ska detta firas jag vet bara inte hur än.

Ciao!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards