Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Julönskningar

Av Helena - 9 december 2010 11:14

Men först.............Är det någon som vet hur en vattenkokare som kokat kalk i över ett år låter ?

Kunde väl tänka mig det. (Här är ju tyst som i graven jämt)

- Väldigt illa, och den tar små små hoppsa steg så har man ingen koll hoppar den från bänken :))


Önskelistorna är många, särskilt från lillasyster.

När hon skrev att hon önskade sig ett syskon, var jag tvungen att hjälpa på traven,

- Du förstår det kan inte tomten hjälpa dig med, och ingen annan heller !!!

Så nu önskar hon sig en hundvalp istället, trots att hon vet att pappa till och med är allergisk mot kameler :)

Sen räknar man och drar ifrån,

- Tänk!!! Jag har bara 21 önskningar..............

- Det är väl ändå rätt mycket, och du kan ju inte räkna med att få allt det finns ju trots allt önskningar som inte går att uppfylla :)

- Ja, men man ska skriva allt för att få nåt............

Också önskar hon sig en laptop/dator med lock. Ha ha ......visst var den fin.

Jag vet inte men är det inte just det som är lap top.....att den har lock alltså!! :)

Nej, jag ska inte hänga ut hennes lista!!!

Med tanke på mitt förra inlägg.............. :))

För när vi bokat biljetterna till "novemberlovet" då säjer Agnes,

- Snälla mamma, visst lovar du att inte berätta för en enda hemma i Sverige att jag har haft löss !!!!!

- Näh, självklart. Men tänkte................

SHIT!!!! Hela halva Sverige åtminstone de som hittar bloggen vet ju redan.....

Så numer är jag en god förebild för mina barn. Dvs. jag skvallrar bara lite och inte när de ser.

Ciao! 

 
 
Ingen bild

sascha

13 december 2010 07:00

Nu är jag i phuket och om 2 dagar åker jag till phuket town för att hämta ut paketet:)Många jul hälsningar från sascha

 
M

M

14 december 2010 13:57

Grymt jobbigt med alla dessa julklappar. Men likväl roligt. Tipsa att om önskelistan läggs ut så är ju chansen större att få just det man önskat... :-)

http://www.foraldraliv.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards