Alla inlägg under juni 2010

+35

Av Helena - 9 juni 2010 11:10

Redan alldeles för varmt.

Man kan säja att vi får vår utlandssemester nu innan vi kommer hem.

Nej, vi flyttar inte hem, vi hälsar på igen :)

Jag förbereder trädgården och huset på vår lååååååååånga bortavaro.

I helgen blir det rockfestival, inte för mig men för Fredrik, Nova Rock i Nickelsdorf med äckligt många bra band. Nej jag,  jag är chaufför :D

Ciao!

Av Helena - 8 juni 2010 13:54

Jag undrar hur mycket forskning det finns om myror egentligen ?

Här har vi haft myrinvasion gånger flera.

-Nej, men det är bara att köpa små myrhus. Var det någon som sa.

De finns i alla affärer. Myrorna kryper in, äter på nåt gott, kommer ut och dör.

De är perfekta myrorna försvinner direkt.

Så jag investerade i ett antal myrhus och myrorna försvann…………..ett tag…..tills de kom tillbaks igen.

Då tänkte jag att husen blivit för gamla så jag köpte nya….de fungerade inte alls.

När jag en dag kom in i badrummet dansade myrorna samba på taket och ropade ”Shake it babe”.

Nej, det gjorde de inte men det kändes så.

Det var myror överallt.

- Köp spray var det någon som sa det fungerar jättebra. Så jag köpte insektsspray och sprayade alla trösklar, lister och hörn och myrorna försvann…..ett tag……tills de kom tillbaks igen.

Jag sprayade mot en hög med myror, tömde nästan en hel flaska och alla ropade i kör, -Vi simmar åh åh åååå……

Så struntade jag i alla myror som var ÖVERALLT!!!!

Tills de var just överallt i maten, i soffan, i sängen på köksbordet, ute, inne, ja överallt. Jag ringde vår landlord. (Jag kunde ju inte ringa en vän :(

- MAYDAY Come now, ants all over the place.

Han förstod bara mayday och kom hit på 2 minuter (Det har aldrig hänt tidigare).

Han fixade pulver och spray (en annan sort)

INTE EN MYRA SÅ LÅNGT ÖGAT KAN NÅ.

En och annan myra går väl bra.

Men jag tänkte på forskningen och jag har förstått att bananflugan är bra att forska på för den förökar sig så fort, kanske det var det myrorna gjorde i sprayen ???

Nej, men har ni nypt en myra mellan fingrarna ?

Så tänker man alltid, - Nu du din ……din….där fick du.

Men stanna upp!!! Kolla in hur den lilla myrhögen sakta vecklar ut sina ben skakar på huvudet ser sig omkring och tänker. -Damn what happened, åsså går de bara vidare och FÖRÖKAR sig.

Forska i överlevnad på myror och vi blir helt enkelt odödliga.

Ciao!

Av Helena - 8 juni 2010 10:59

Har jag riktigt tur nu så blir jag inte utslängd från webbsidan................nätverket fortsätter alltjämt att djävlas, milt uttryckt.

Och ja-a, datorerna har börjat kännas så billiga att en eller två snabbt åker ut genom fönstret.

Vi är på väg hem...........................

Sommaren har komit nu med 23 grader tidigt på morronen och mycket, MYCKET! varmare fram på dagen. Vi äter ute på kvällen och det är varmare ute än inne ??

Jag har drabbats av den första AC-förkylningen.

Jag drar ner värmen till sjutton grader och kontrasten blir för stor för hals och näsa :D

I helgen hade vi svenskar sommarfest.

En del flyttar hem, är klara. Andra planerar semester och någon bara stannar.

Vi åker hem snart...............

Skolan närmar sig sitt slut, barnen är slut, jag är slut.

Vi ska hem och vila upp oss nu ;)

Filip sa så sent som igår,

- Jag tycker det är ganska bra här.

Ja, det är ganska bra här.................men.......och...............vi
vill i alla fall hem.

Våra närmsta grannar (svenskar) ger upp och flyttar hem.

Det känns inte bra.

Idag har svenska lärarna ordnat en liten svensk skolavslutning så vi ska alla dit i eftermiddag och känna oss som svenskar.

Jobbet med att ge barnen en dräglig vardag verkar aldrig ta slut, det blir rutin att stångas. Alla nationer jobbar mot ett internationellt mål nu, förhoppningsvis med start hösten 2011. Det kommer att bli bra, mycket bra.

Ungrare:

Har ingen klocka och pratar om Uhr!!! Ibland menar de timmar, ibland menar de klockslag??? När de menar vad är det ingen som vet inte de själva heller.

Tomorrow never comes - Är deras bästa slogan.

Fast själva använder de flitig uttrycket - I come tomorrow!!!! undrar vad de menar egentligen ?

Solsting:

Ger sig till känna.

Skolan är visserligen ett stenhus, men utan ventilation. Jag skulle tro att det är 24-25 grader i klassrummen nu. Filip kom hem eller jag fick hämta honom blek som ett lakan helt utmattad. Inget vatten i världen kan hjälpa en sån gång.

Hur orkar man som vuxen, lärare att vistas i en sån arbetsmiljö ?

Nej, nu ska vi hem till lugnet, kylan ;) och vila upp oss lite.

Vi ses snart.

Ciao!

 (Det tog fyrtiofem minuter att göra inlägget...............nätverket vill mig nåt ont.)




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards