Alla inlägg under maj 2009

Av Helena - 30 maj 2009 02:06

Sommaren har kommit hit sen några dagar bakåt i tiden.

88 grader F

Solen i zenit

Och vi, ja vi blev verkligen tagna på sängen. Det var ju inte meningen att det skulle bli sommar överhuvudtaget. Nybörjare som man är så brände vi oss REJÄLT igår..så illa faktiskt att jag måste hålla mig undan idag och idag är varmaste dagen!!! Vad gör hyresvärden då ?? Stänger poolen ?

Maintenance..ja, men välj en kall och regning dag istället då.

Men efter lite diskussion öppnade de kl.16.00 när jobbet var klart.

Lyckan hos barnen var fullständig. Vi har det bra här och nöjer oss gott med en dag vid poolen men imorgon står Stilla havet överst på listan.

Då blir det beachen och sen poolen på kvällen.

Jag hör att ni har det minst lika varmt som vi vilken lycka :)

VI HAR FÅTT IGÅNG DATORN NU !!! Allt ordnar sig....

Ciao!!

Av Helena - 29 maj 2009 01:20

En gang i kvartalet blir jag F-R-U-K-Tansvart sugen pa sushi och det blev jag nu sa vi gjorde sushi och det var suuuuuper gott!!!

Ciao!

Av Helena - 29 maj 2009 01:16

Ja, som ni ser sa kan jag blogga pa lanad dator. Har finns inte a a och o om ni farstar vad jag menar...:)

Normala saker hander aven har.

Agnes har antligen tappat sin ena framtand sa nu ar hon tandlos och jajamensann tandfen finns aven har och den ar snabb och man far tva dollar for en tappad tand. Det ni......

Ciao!

Av Helena - 27 maj 2009 02:19

I helgen har vi ägnat oss åt övningskörning. Jag har övningskört. Fredrik har fått ut en stor fin krocksäker bil som egentligen är för stor för mig…det är dessutom automatlåda och jag har aldrig kört automat förut så naturligtvis provade jag använda vänster ben och "växelspaken" och det gick ju inge bra …men jag lär mig. Det är ju både krångligt och livsfarligt här utan bil så det är faktiskt ett måste att jag och barnen kan ta oss runt på egen hand i bil. Hittills bara misstag som hållt på att hända !!!

Vi har GPS i bilen vilket är ett måste om man ska hitta nånstans här.

Men Fredrik påminde mig om att när vi var i Florida för snart tjugo år sen så hade vi ju bara karta och jag var kartläsare och det gick ju inge bra alls men efter flera vilsekörningar kom vi alltid rätt till slut.

Nu har vi en pratande vän i bilen. Det låter så här:

- Free way exit on the right in 1.6 miles

- Prepare freway exit on the right in .6 miles

- Approach freeway exit on the right "pling plong"

OCH det är vid plingplonget det är dags att svänga alltså. Det är bara det att ibland lyssnar man och lyssnar man och fattar liksom inte att man också ska GÖRA något. Då låter det så här:

- Calculating route…

- Make a legal u-turn to the left when possible, then turn left.

Fast man fattar ju efter ett tag att det är en tänkande individ Ja, en kompis man har att göra med som egentligen säjer.

- Jaha, där körde du fel `idiot´Nu måste vi tänka om…Kan du vända och ta vänster eller ?? Tror du att du skulle klara det?? Ibland känns den tjatig…bara tjatar och tjatar och man blir ju stressad när man kör fel….

Det är otroligt mycket trafik men jag och barnen har varit på zoo idag och bland annat fått se asiatisk tiger.

Det blev en bra dag och inga problem i trafiken en och annan felkörning trots allt tjat…men det gick bra i alla fall och det är skönt att vara "on wheels".

Ciao!

Av Helena - 26 maj 2009 07:06

Till alla er som läser detta och som använder min hotmail för att maila mig....Jag kan inte läsa eller överhuvudtaget komma in på hotmail på grund av dataviruset vi drabbats av. Vi kastas ut från nätverket ideligen och det är bara By Luck som man hinner spara ner det man skriver utan att behöva börja om igen och då har sugen redan tappats så man dämpar ner sitt skrivande för att slippa börja om. Vi jobbar på att reda ut det.

Ciao!

Av Helena - 25 maj 2009 07:27

Med en höjd på 4600 m är Mount Rainier Washington states högsta berg/vulkan. Ja, det är faktiskt en aktiv vulkan och kolla hur mycket snö som helst precis som hemma fast inte nu då. Här växer samma träd och några till men överhuvudtaget känns mycket som hemma här. Vi var tidigare idag på en djurpark `typ´Lycksele men faktiskt mycket mindre men vi tittade på älgar och renar och flinade åt Japaner och Indier och andra amerikaner för den delen som tyckte att detta var något enastående..vi...ja, vi kände oss precis som hemma. Men sen åkte vi upp till fjällen l-i-t-e högre än hemma men snö och sol precis som vårsolen när det är som bäst. Hit vallfärdar man med sin skidutrustning enda skillnaden är bara att man GÅR upp till toppen tar ungefär tio timmar om man är lite tränad...för att sen åka ner en timme. Ja, det är en timmes nonstop nedfärd det är lite annat jämfört med längsta backen i Sorsele hur lång tid tog den ? elva minuter om jag inte minns fel.

Men här får man ju inte åka med lika trevliga människor :)

Ciao!(om ni visste vilken kamp det är mot viruset att blogga nu)

Av Helena - 25 maj 2009 07:15

Vi lämnade storstaden och tog färjan över till "Smögen"....Nej, men till Bremerton där åt vi vitlöksräkor och lyssnade på musik riktigt bra.

Av Helena - 24 maj 2009 17:28

We have majorproblems with a datavirus.

Spyware Protect 2009

Därav ofrivillig bloggpaus.Uhuuu

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards