Alla inlägg under maj 2010

Av Helena - 30 maj 2010 10:56

I fredags var det en mångkulturell dag på teatern barnen på skolan fick vara med och göra nåt på scenen.............norska, svenska och holländska barn satte ihop en "mini" cirkus. Agnes och Elvira sjöng några visor.

Här sjunger Agnes Disney- Skönheten och Odjuret.


    

Ciao!

Av Helena - 19 maj 2010 18:49

Agnes har hittat alarmfunktionen på sin mobil. I typ en vecka har hon enträget försökt få vaknat till larmet från sin telefon men............alltid blir det nåt.

Antingen sover hon som en oxe så knappt jag lyckas skaka livet i henne. Eller så har nattvandringen vandrat henne till våran säng så telefonen ringer på andra sidan huset och istället väcker två irriterade bröder som inte fattar vad som låter. Eller så ställer hon larmet men aktiverar det inte..........och undrar, - Vad har hänt???

Men IKVÄLL, är det den stora kvällen av tio möjliga :)

- För mamma!! Du kommer inte att tro det......men imorgon, imorgon ska jag kliva upp 05.00 och det har ju aldrig hänt förut men jag tänker faktiskt ställa larmet på 05.00 fast först måste jag välja rington. När kliver du upp mamma???

- 06.30

Vaknar du före mig då??

-Nej, du kliver upp en och en halv timme före mig.

-OK, nu måste jag lägga mig så att jag orkar vakna....God natt alla.


Ja, så då har Agnes duschat och lagt sig klockan sju för att vara utvilad klockan fem då telefonen ringer. Vad gör man inte för lite spänning i livet :) Hoppas bara att nattvandringen eller nån brorsa eller nåt annat inte sabbar detta för henne.

Ciao!

Av Helena - 7 maj 2010 22:28

Jo, det är sant............fast de är kamouflerade.

Ingen har Chanel, Louis Vuitton  för 10 - 30 tusen - Inte jag heller.

Men det finns de som har Marc Jacobs å så.

Ja, jag har researchat visst är jag bra :) ?

Karlar har gröna militärväskor el. blå eller sportbagar eller laptop väskor där de faktiskt förvarar ditt och datt.

Tänk själva hur mycket man kan förvara i en sportbag ?

Gör gärna narr av våra bindor, tamponger, läppstift, pennor, nycklar, plåster och låsspray ......

Jasså!!! Är det verkligen bara jag som har låsspray i handväskan?

Ne-ej, jag förstår ingen annan har en man som gärna tvättar bilen -20 grader och sen skickar frugan till jobbet i densamma. Men jag är luttrad, har alltid låssprej eller garderar mig med en påse varmvatten när jag går ut till parkeringen.

Det är lättare jag slipper svära och få onödigt adrenalin som sedan gör att jag aldrig somnar........

Handväskor, kamouflerade handväskor med ditt och datt, sportbagar med kalsonger, sockar, duschgrejer etc.

När man kommer hem är det bara att släppa den innanför dörren.

P-r-e-c-i-s innanför dörren.

Ja, då kan alla hoppa långt för att ta sig in, på så sätt fördröjer man objudna gästers intrång.

Inga "riktiga" handväskor, bara kamouflerade.......de har en bra plats precis innanför dörren.

Vilken kvinna släpper sin svindyra handväska på golvet innanför dörren för alla att snubbla över ? Nej, jag skulle inte tro det!

Men för en man är det naturligt och vet ni att det sitter i blodet jag har numer tre såna släppta innanför dörren varje eftermiddag.

Ändå genljuder den stora frågan efter någon timme:

- Vart är min väska?????

- Exakt där du släppte av den på vägen, exakt där du släpper av den varje dag.

Exakt där du gör en lång avsats varje eftermiddag för att ta dig ut genom dörren.

Exakt där är din handväska.

Ciao!

Av Helena - 1 maj 2010 13:57

Årets varmaste dag.

Vi hade tänkt tända en liten eld men mäktade inte med pga värmen och att korven ligger i tryggt förvar i en kyl i Stockholm :)

Näh! Vi badade istället .......barnen badade........JA! vi har fått igång poolen.

Vi åt oxfilé!!!!

      

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards