Alla inlägg under april 2011

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring.

Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.

    Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas ha kämpat färdigt med min kurs och vi planerar för en påskhelg i Slovenien. Det känns som att våren är här både ute och i hjärtat. Allt går lite lättare nu.

Ciao!

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt.

Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina.

För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, att vi kanske trots allt har det rätt bra.

Och visst är det så. Vi har det bra.

I vinter har vi åkt skidor i Slovenien o i Österrike precis som tidgare år med lite utsvävningar..... Vi har diskuterat detta om vi vill åka i optimalt solsken, lagoma grader så får vi offra snön.............................Nästa år tänkte vi dra iväg redan i december för en helg med skidåkning, dock kortare med fokus på åkning. För att senare på året kunna offra snön mot sol o minttu, och lite slappare åkning.

Man vill ju uppleva alperna när de är som bäst, men samtidigt är det ju VÅRVINTERN vi saknar nånting gruvligt när vi är här.

Jag SKA ladda upp bilder, fantastiska bilder +20 grader, skidor...............det kan inte bli bättre ÄNDÅ!!

Det är ju så man måste offra.

Vi har hunnit upptäcka Budapest.............mysig, hemtrevlig tillgänglig stad.

Vi har haft Ett h-vete med skolan som tagit all min energi fram tills nu. Jag har själv läst en kurs som tagit oerhört mycket energi. Jag hoppas att jag kommer igång. Jag älskar att blogga-förmedla allt som händer oss, varje dag tänker jag,

-Alla dessa körsbärsträd som blommar i rosa o vitt, alla storkar med sina bebisar, alla magnolior som jag aldrig fattat hur vackra de är,

- Visst hinner jag åtminstone fota dem innan det här är över.


Jag är ledsen men fokus har haft andra syften, jag kommer igen.

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards