Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Solsidan - Hemsidan

Av Helena - 16 januari 2011 20:36

Äntligen har nästa säsong av solsidan dragit igång............guuud!!

Vad den är bra.

Det tar mig osökt till helgens diskussioner i vår familj.

Flera gånger under bloggens levnad har jag beskrivit hur chockartat det kan kännas när barnen växer utan att man märker det.

Plötsligt är alla byxor för små, alla tröjärmar för korta etc.

William har växt nåt så oerhört sista halvåret, fast inte obemärkt.

Inte i mina ögon i alla fall men tydligen i Fredriks.


Nu har äntligen vår skidsäsong också dragit igång så igår var vi i Österrike - Semmering och åkte skidor.

I två månader har jag upprepat sagt.....

- William och Filip behöver nya pjäxor de är alldeles för små de de har.

William har  24 på sina pjäxor  och numer 26,5 cm fot, det fattar ju alla att det inte går..............ALLA utom Fredrik.

- 26,5 men jag har ju 27,5 cm, svarar Fredrik.

- Och ?, säjer jag.

- Vilken storlek har han på skorna ?

- 42, Hur så ?

- Ja, men det har ju jag nästan 42 - 43, säjer Fredrik.

- Och ? svarar jag. Hur obehagligt det än känns  att barnen har större fötter än en själv så är det i alla fall ett faktum och mig har de vuxit ifrån för länge sen.


Så vi löste det igår med att hyra pjäxor.

William fick 28 och Filip 26,5.

Fredrik kommenterade det hela.

- Provade ni en storlek mindre också åt William ???

- Varför då ?

- Nej, men jag tänkte bara han kanske kunde ha en storlek mindre också.

- Varför då ?

- Jag har ju 28,5 på mina, sa Fredrik.

- Och ?, sa jag.

Vi kan ju trycka ner honom i 24:or om det känns bättre för dig då ?

- Nej, jag tänkte bara att han kanske kunde ha mindre pjäxor ?!!!

- Ne-e-ej, 28 är perfekt åt honom.


Så åkte vi skidor och alla var nöjda........Ingen klagade på sina pjäxor och det var en härlig dag.

Idag så återgick diskussionen till fotstorlek.

- Det kan ju inte vara möjligt att han har större fötter än mig ? säjer Fredrik,

som inte kan vänja sig vid tanken.

- Okej, sätt  fotblad mot fotblad och mät en gång för alla.

Så gjorde de det, mätte sina fötter fotblad mot fotblad och kom fram till att William har STÖRRE fötter än sin pappa.

Men då kanske han kan ha mina gamla pjäxor 28,5 som står i garaget ???

-  Ja-a, han kan ju säkert ha 32:or också så behöver han aldrig mer under hela sin livstid köpa pjäxor ??!!!

Ni förstår att man blir lite irriterad.

Först är fötterna helt omöjligt stora, det kan bara inte stämma.

Sen när fötterna verkligen visar sig vara så stora som de är, då rycker plan B in och funderar hur stora pjäxor man egentligen ska investera i för att göra det hela ekonomiskt.


Det fick dröja med diskussionen en stund. Vi kollade på solsidan och i reklampausen säjer Fredrik.

- Jag funderar ändå.......

- Om vi skulle kunna fylla hans skor med sten, lägga dem i badkaret över natten och se om de gått ut nån storlek....,svarar jag. Ha Ha Ha........

Och fick ingen kommentar av Fredrik Hi Hi Hi............


Ciao!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards