Alla inlägg den 22 april 2009

Av Helena - 22 april 2009 18:41

I helgen har ju ingen kunnat missa att vi varit på skidtur till Sorsele det kommer jag att leva på lä-ä-änge jag lovar.

Stugan var ju betald för flera veckor sen så den kändes alldeles gratis och maten den delade vi ju på och vi fick med oss hem så vi lugnt klarar oss i två veckor här hemma också så det blev ju ingen kostnad – direkt…

och jag har tankat en gång och inte sen vi kom hem och det gjorde jag på tankkortet så då blir ju som det också gratis…

Men då kommer vi till liftkorten, som förvisso i Nalovardo är billigare än på andra ställen..lite..iallafall.

I Nalovardo betalar man när man fyllt sju, sexåringar åker gratis OCH då uppstod ett litet etiskt dilemma…Hon fyllde ju igår och då är man ju närmare sex än sju så jag förklarade för Agnes precis hur det var.

Hon som var så stolt sjuåring och allt att om du kan tänka dig att bara den här helgen vara sex år lite till då tjänar mamma en massa pengar och skulle bli så glad. Hon gick med på det och varje morgon vid frukostbordet fick hon frågan,

-Hur gammal är du idag då ? Sex svarade Agnes och jag log….

Sen fick hon frågan under dagens gång titt som tätt och varje gång blev svaret sex…bara så att hon inte skulle komma av sig. För hur pinsamt skulle det inte ha varit om någon i liften frågade och hon svarade sju och jag var med…..det kunde bli hur obehagligt som helst.

Vi firade i alla fall hela vägen hem med frågan Hur gammal är du ? Och äntligen fick hon svara

– Jag är SJU år.

Ciao!

Av Helena - 22 april 2009 16:59

Jag tycker att det är så kvinnligt och snyggt med höga klackar på skorna.

Visst är det ? Och nu när våren kommer kan man ta fram vårskorna, kanske köpa nya….och de med klackar på går bra.

Men varje gång tänker jag, Hur länge måste jag i så fall stå ut ? Ja,men jag ska bara handla och det tar typ 45 min det går bra sen kastar jag mig in genom dörren lägger mig på hallgolvet forcerar av mig skorna och tänker äntligen friiiiiii.

Så illa är det.

Jag har låååånga och breda fötter inte alls anpassade för "klackeskor", men det är ju så fint.

Jag och en arbetskamrat besökte Göteborg för många år sedan och vandrade runt på kullerstenarna och shoppade loss som galningar I KLACKESKOR…vad hände då ?? Jo, vi var tvungna att besöka varenda sko affär i hela stan för att få sitta ner och vila lite…..Sen hamnade vi på fik barfota i två timmar innan vi med nöd kunde ta oss till hotellet och då hade fötterna blivit tre storlekar större och ville inte i skorna mer.

Ta aldrig av er skor på fötter som värker om ni vet att ni ska transportera er på dessa fötter inom den närmsta timmen, eller varför inte - ha alltid med en ryggsäck med gummistövlar utifall att.

Hur gör alla kvinnor med höga klackar och det jag kallar höga klackar är ju inte HÖGA klackar om man jämför…

Nej, tacka vet jag sommaren och SANDALER!!!

Kanske ”Keen” och de är ju vattentäta ;)

Ciao!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards