Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Vuxen

Av Helena - 30 november 2010 09:22

Det man aldrig trodde skulle hända har redan hänt, fast man fattade inte när eller hur.

Ibland sparar jag ett vackert present papper :) Det är verkligen sant.

Min beskrivning av Sverige till alla utlänningar är den samma som jag gissar de flesta har när någon utbrister ”Oh, I love Sweden!”?
”Yes, but it’s  very cold in the winter”

Ja, och jag nickar igenkännande när de spelar Darin, Agnes eller ABBA här som om att de verkligen är mina favoriter..........om jag ens faktiskt bryr mig.

På vissa kristallglas har jag klisterlapparna kvar....varför?

Ja, det blev liksom så, ska man verkligen pilla bort dem eller är det inte särskilt fint med ittala, el. orrefors lapparna :)))

Och naturligtvis har jag applåderat vid en flygplanslandning :), med storögda ungar bredvid mig.

- Det är ett sätt att tacka piloten för att han inte kraschlandade ?? eller nåt.

Så har jag fört det vidare oxå.

Och jag har investerat i spikmatta och sodastream.

Marsipan och körsbär i Aladdin asken går ned de med.

Jag skulle väl aldrig drömma om att spotta ut en chokladbit i handen mer, som man faktiskt kunde förr för mycket länge sen.

På stenåldern måste det ha varit :)

Jag dricker rödvin, kanske hellre än vitt vin.

Jag har också desperat försökt få visa mitt leg på systembolaget.

När killen framför mig i kön blev ombedd att visa sitt leg så passade jag på,

- Vill du inte se mitt också ? He he

- Näh!!

- Ja ha, så då ............tack då.

Det blev ju hur pinsamt som helst.

Och jag tror minsann att jag lagt mig till med uttryck som,

"vi kanske ska tänka på refrängen, det är en dag imorgon också..."

Eller som Fredrik ofta utbrister nu för tiden "va falls ?"

Vad är det då som hänt ?

Ja, man blev inte annat än vuxen, äldre och lite torr va?

Ciao!

 
 
Ingen bild

chris

1 december 2010 08:35

Men Helena...jag som trodde´vi alltid skulle förbli 14. Jag tror mina anställda ibland tror att jag stannade vid 14.

 
Ingen bild

Lena Mödig

1 december 2010 09:22

Du är för härlig, jag känner igen mig i din text. Nu fick jag dagens skratt...TACK! =)

 
Ingen bild

gisaja

6 december 2010 11:58

usch ja! igenkänningsfaktorn var hög just nu, kram

 
angel

angel

8 december 2010 05:40

huvaligen då......tjopp så bidde man 27 och barnen tonåringar och tycker man inte fattar modet och är hur pinsam som helst....de e bare å gilla läget ;) eller inte

http://angeliques.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards