Alla inlägg den 15 april 2009

Av Helena - 15 april 2009 22:58

Idag har Agnes bestämt maten…de får göra det när de fyller år och då bestämde hon Lunchbuffé på Exotic. Det är vanligtvis Fredriks koncept. Han brukar ta med sig barnen på Exotic och äta det har liksom blivit hans grej.

Nå ja vi for dit i alla fall och är det snåljåpen i mig som tycker att ungarna tillsammans bara äter en hel portion. Man betalar visserligen barnpris 60 kr istället för 75 som vuxna betalar men för en liten friterad kycklingbit och lite ris…..Ja, ja det är snåljåpen jag vet…och det är ju hennes födelsedag och det var lite trevligt.

Jag beställer födelsedagstårtorna på Anderssons på Bergviken det har blivit så. Kvinnan i kassan är alltid så snäll idag var tårtan grön med texten Grattis Agnes 7 år.

- Du var lycklig du den här dagen för sju år sen, kommer du ihåg det??

Och då blir jag lite vemodig och minns med en tår i ögat att

Gud!! det var vi. Vilken härlig dag.

De bästa dagarna i livet är ju ändå de dagar då barnen föddes och idag är det sju år sedan men man minns det som igår.

Dagen har gått med Speedy Gonzales fart och fullt hus hela eftermiddagen kusiner och vänner mormor&morfar och morbröder och helt slut och utpumpad somnade en liten tjej i soffan.

Själv stökar jag undan dagen och laddar för den STORA HELGEN !!!

Ciao!

Av Helena - 15 april 2009 08:12

Jo, det är Agnes födelsedag HURRA! HURRA! HURRA!

Nu har den stora dagen äntligen kommit och som hon har väntat.

Barnen växer och blir stora så fort… Varje säsong är det så svårt att ”fatta” att fötterna faktiskt har växt ur gympaskorna el. vinterskorna…Kläder går bättre. Jag handlar ekonomiskt dvs. FLERA storlekar större så att de kan ha dem i flera år…Då undrar man istället hur många år ska de egentligen ha de där kläderna??  Herregud!! Hur fötter kan växa.

Jag har många gånger provat skor tre och fyra gånger på barnen,

- Är det säkert att du INTE kan ha dem??? Men, de var ju nya alldeles nyss (kanske i våras) men det känns ju som nyss. Eller skidpjäxor, längdskidpjäxor som används en gång per år för att skolan vill (inte jag).

- Men nog kan du väl ha dem i år det är ju bara en vecka??? Är det ekonomi eller vad? som styr….Kläder är ju lättare det går bra att köpa några storlekar större. Som William brukar säja,

- Jag måste ju växa i nåt också mamma eller hur? Hmm..då byter jag genast till en alldeles lagom storlek för inte har han väl fått det uttrycket av mig eller? Det är ju både kul och trist att barnen blir större man blir friare på nåt sätt…fast …MAMMA!! Är det ord som ekar mellan väggarna hela dagarna och jag har börjat svara

–NE-E-J!! För att tydligt markera inte nu. Och det blir ofta inte nu.

William har en förmåga att få en särskild klang i rösten då jag redan innan vet att nu blir det trubbel. En morgon ropade han mamma genom huset femtio gånger med den rösten och jag ignorerade hela tiden. Tänkte att han kanske glömmer men han fortsatte envist. Och det är William = envis. Till sist gick jag honom till mötes men svarade i samma men väldigt irriterande stämma

- JA-A WILLIAM !!!

-  Har du verkligen köpt nya kalsonger och sockar åt mig ? Vet du hur sköna de är ? Säjer han och krumbuktar sig för att visa att de är nya och mjuka…Ja men, man skäms ju. William är reflektionen personifierad det inte han noterar är inte värt att lägga en tanke vid.

Men nu idag är det Agnes 7 års-dag och vi gratulerar som sig bör. Inte med tårta på säng. Nej, jag vet att det är uselt men jag ÄR värdelös på att baka vi brukar ta det sen och barnen har vant sig så ingen skada skedd. Däremot sjunger vi ALLIHOP och ger paket supertidigt på morgonen. Gäller det Filip DÅ blir det tidigt han brukar ofta väcka oss vid fyra…- När kommer ni ?? William kan det här han ligger och låtsas sova tills vi kommer och Agnes Ja, hon sover verkligen. Det gäller att sjunga högt då.

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards