Alla inlägg under februari 2010

Av Helena - 28 februari 2010 20:34

Efter sju försök att komma åt bloggen får jag följande meddelande...

"Webbplatsen är upptagen sidan kan inte visas" Hoppsan, tänker jag då även ute i cyberspace har man kommit på att förnya sig........det lättar ju upp :)

"webbsidan jkan inte visas" börjar kännas lite utnött. Så efter att ha kopierat texten tio gånger och klistrat in den lika många gånger så sitter den här för eeeevigt.

Jaa, söndag på dig själv....mina bihålor har också gjort sig påminda!!!

Ciao!

Av Helena - 26 februari 2010 15:54

 I min strävan efter nåt kul....så kom det med posten.

 

Har man vänner så har man :) Tusen x TACK!

( Vi smackade i oss den direkt, varför vänta?)

Så eftersom det är så försvinnande gott kanske nån vill härma .......skicka till oss på rådmansvägen för posten eftersänds och portot blir billigare :)

Ciao! 

Av Helena - 26 februari 2010 08:39

Idag är det ytterligare en sån där dag då "webbsidan inte kan visas hela tiden".

Man borde kunna ha ett sånt uttryck i en diskussion. När man inte vill ge sig,

- Nej, webbsidan kan inte visas........ ;) följ instruktionerna!!!! Ha ha

Satt och tänkte hela tiden att jag måste skriva nåt kul, måste skriva nåt kul, måste för att vända trenden liksom. Kom på nåt, nåt kul.....Men både Agnes och jag är sjuka idag ont i halsen, täppt i näsan, hosta......krämpor helt enkelt. Inget är kul så det enda jag kom på:

Två tomater var ute och gick, så blev den ena överkörd....då ropade väl den andra, - KOM nu ketchup så går vi..............Ha ha ha ha ha !!

Ciao!

Av Helena - 25 februari 2010 16:05

Ungarna har cyklat till skolan hela veckan.

William cyklade hem i t-shirt idag, -Det är hur varmt som heeeelst!!

(lite svalt kanske)

13 grader strålande sol, vi sitter mot husväggen nu :)

Ciao!

Av Helena - 24 februari 2010 19:51

Det var med tårar i ögonen jag åt middag idag.

Den bästa middag vi gjort på mycket, mycket länge !!! Jag fick tag i en helsida färsk lax från Norge och skred genast till verket. Ugnsstekt lax med grädd citron sås och potatis med sallader... och ett glas vitt vin !!!M-m-m!!

Som jag har längtat......nu har vi hittat butiken 4 mil härifrån men ändå det är möjligt och laxen kostar inte 360 kr / kg utan snarare 100kr/kg...och det kan vi leva med och vi festade en onsdag och det är bra, bättre än bra och jag har hittat oxfilé och annat kött så det blir bra, kommer att bli bra, jag ser ljuset, jag ser ljuset.

12 grader sol.

Ciao!

Av Helena - 24 februari 2010 19:19

Tacka vet ja´förr......det var liksom bättre rejälare.

Vi kan inte skicka ett enda brev eller nånting utan att gå till posten !!!

Det går inte att köpa frimärken någon annanstans inte ens för vykort.

Så vi måste sköta allt från postkontoret som har öppet alla dagar till 18.00 utom lördag - 12.00 och Söndag -stängt.

Precis som förr. (nästan)

Nu i dagarna har de bytt system de har fått kölapps-maskin WOW!!! säjer vi då ? NOT!

Jag gjorde det stora misstaget att stövla in där UTAN att ta kölapp....men det var ingen före mig...så jag hämtade min post och samtidigt hade jag ett brev att skicka då pekar väl postkassörskan på kölapps-maskinen och vill att jag ska ta en kölapp och ställa mig längst bak i kön som blev när jag hämtade min post.

Allvarligt!!!

Tror någon att jag godtar att ett påbörjat ärende ska avbrytas för att jag inte tagit kölapp........Ne-ej! Skulle inte tro det. Men hon fortsatte peka, jag spände ögonen i henne sa Nem (betyder nej) tog min post och gick......och tänkte.

-Dj-vl, förb-nd, IDIOT!!!!! Aldrig!, jag kommer aldrig att skicka post här mer.

Ne hej, hur ska jag göra då ????

Det finns ju inget annat, jag kan ju inte åka fem mil till nästa stad varje gång.....

Det är såna gånger vi säjer tyyyyyypiiiiiiskt Ungern det är bara de som lyckas...ska man trycka för kölapp så ska man så det så. hm!!

En av mina väninnor berättar.

Det finns sju olika knappar att trycka på....alla har ungersk hänvisning ?

Vi är väl totalt ca 500 engelsktalande boende här för tillfället.(en minoritet alltså)

Alla knappar har olika funktion ta ut pengar upp till 100 000 forint, ta ut pengar upp till 1000 000 forint, betala räkningar, hämta paket, skicka paket, skicka kuvert, hämta kuvert etc. etc.

Av någon outgrundlig anledning har jag lärt mig att 1 & 2 funkar bra på det mesta.

Hon har inte lärt sig, så när hon kommer dit trycker hon ut sju lappar går till sju olika kassor hänvisas  sex gånger innan hon kommer rätt. Ibland kommer vakten och ropar nem, nem.

- I don´t understand she says.

- I don´t understand he says...och så håller det på.

Ingen vill, kan eller försöker prata engelska med oss (men ibland är det kul) .

Nu vill jag ha ett ärende till posten där jag oxå får trycka ut sju lappar bara för att se vad som händer och hur lång tid det tar innan vi får en engelsk översättning vid varje knapp...Ha ha !

Ciao!


Av Helena - 22 februari 2010 11:13

Snodde länken frå en annan blogg eh!!

Här kommer en riktigt rolig sida.

Se så kul man kan ha med lite busringning.

Det är dessutom GRATIS!!

Ciao!

http://www.smskungen.se/register.php?ref=31733

Av Helena - 22 februari 2010 09:59

Efter tidigt besök av hockey-fantaster..........så känner man sig ganska seg och jag hade tänkt att jag skulle ha sovit redan.........men jag kommer aldrig till skott!!!

Karlar är ganska bra va ? Fredrik bjöd in eller öppnade dörrarna för hockeyfrukost och det är helt OK, det är ju bara kul.

Men så står vi där i köket och dukar fram och grejar

(före sex på morgonen, ja inte före utan efter men klockan sex Ha Ha :) åsså börjar matchen.

Vad gör han då ?

-Är det okey om jag går och sätter mig ?

- Näeh!!! Har man varit initiativtagare så får man faktiskt löpa linan ut.....Var det surt av mig?                      Ja,kanske lite

 

 

Hur som helst så skiner solen i dag igen 4 grader lite blåst.

But even warmer to come.....gå in på yr.no sök Pápa så får ni själva se.

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards