Alla inlägg den 12 april 2009

Av Helena - 12 april 2009 18:33

Det blir ett lå-ångt utdraget ye.e.e.es

Efter påskens powerwalk.

Ungarna på cyklar bredvid ett mycket listigt drag från mamma för att få ut de i friska luften. Så gick färden mot ”Räfsars” och Gud! vilket gott vatten du hade Annika ikväll är man lite lagom mör i kroppen och känner sig helt behagligt trött.

Jag borde ta mig i kragen varje dag …vi får väl se.

Det tog 1 ½ timme och 45 min eftersvettning på altanen i solen, ja jag vet att alla inne i stan inte sett solens ljus och det var väl konstigt,  själv har jag solat.

Nu borde jag ha gått ner sådär en tre kilo i vikt eller så.

Nej, jag ringde ingen vän.

Och jag frågade inte publiken eller drog en fifty fifty......

Ibland klarar man det själv helt enkelt och det gick ju bra och jag är nöjd.

Ciao!

Av Helena - 12 april 2009 12:49

Helgen blir lång även för barnen.

Få kompisar är hemma och vädret har inte inbjudit till vidare uteaktiviteter även om det förvisso gått alldeles utmärkt att åka skidor trots grå himmel, så har vi i alla fall inte velat det.

Idag på förmiddagen har denna rastlöshet tagit sig olika uttryck.

William har tagit sats från hallen och gjort ”bomben” i min säng tjugofem gånger. Efter de fem första sa jag ifrån milt men bestämt, vilket hjälpte föga, efter ytterligare tio gånger sa jag till milt men bestämt…och jag förundras över mitt tålamod.

Hoppen tog slut av sig själv då han fann avsatsen längre genom hall och vardagsrum till soffan och gjorde bomben tjugofem gånger där istället.

Jag sa ifrån milt men bestämt tre gånger vilket hjälpte föga och fortfarande förundras jag över mitt tålamod.

Hoppen i soffan tog slut då storebror hittade en AXE-flaska och jagade runt lillebror i hela huset med den och spred väldoft såsom i värsta ungkarls lyan (kan jag föreställa mig).Inte en enda gång sa jag ifrån och förundras över mitt tålamod.

Jaga leken tog slut då de tillsammans hittade gosedjur som gick bra att raka med pappas lödder och rakhyvel…inte en gång sa jag ifrån.

Då detta skedde utan min vetskap.

Än har de inte kommit på att man sopar undan spåren efter sig..Jag fick också en utförlig förklaring då jag undrade vad som inträffat i badrummet. Än har de inte kommit på att man inte alltid vet eller att det kan finnas andra förklaringar..Jag förundras över mitt tålamod.

Rakagosedjursleken tog slut då storebror hittade en glasslåda i frysen och lillebror hittade fikabröd att fördriva tiden med.

Lillasyster då, ja hon passar på att få vara ifred när bröderna roar sig som bäst. Det är klart en och annan dusch med AXE får hon allt stå ut med men det är det lilla i jämförelse med vad hon brukar få utstå.

Och jag förundras över hennes tålamod.

Fikapausen tog slut då de kom på att just lillasyster hade nåt på gång och att de helt glömt bort henne. In i hennes rum stormar två vildar och rycker och river åt sig allt hon har i händerna. Agnes kommer till mig.

- Mamma, de förstör min lek.

Jag som precis förundras så över mitt tålamod säjer milt men bestämt.

- Grabbar! Lämna henne ifred.

Och då gör de väl det??? och jag förundras över att taket inte har briserat en enda gång på hela dagen, att Filip inte har sagt,

- Du behöver ju inte bli så sur. Eller att jag inte behövt gå undan och räkna till tio en enda gång. Ja,kort sagt jag förundras över mitt tålamod.

Av Helena - 12 april 2009 08:47

Påsken är så-å-å lång....särskilt när man inte har nåt särskilt för sig.

Men, igår hade vi knytis hos Peter och Angelique massor med supergod mat och vi åt och åt. men hamnade i koma så kvällen blev absolut INTE lång. Vi hade också en liten "käring i huset igår......

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards