Alla inlägg under mars 2009

Av Helena - 3 mars 2009 20:04

Barnen bjuder kompisarna på middag - Tacos såklart!!

Av Helena - 3 mars 2009 09:57

När vi fick starta upp lovet med magsjuka....som för övrigt verkar vara över, så hyrde vi några filmer för att dagarna inte skulle bli så lååååånga. William ville se Bogg&Elliot II.

Den har gått "några gånger" på våran teve de sista dagarna.

Själv har jag sett den, fast glimtvis. Det bästa klippet har vi filmat själva (få se hur länge det får vara kvar?).

Katten Roger återser sin kompis Stanley och Roger är verkligen helt bombad. ha ha ha

Av Helena - 3 mars 2009 08:43

Många runtomkring är gravida just nu. NE-E-EJ! sakta i backarna. Vi sitter nöjd vi har egentligen alldeles för många…jag menar det….ingen…

Ibland är det mycket bara.

Fast det är klart jag skulle ta en massa svart-vita kort, de där korten som aldrig blev tagna på mina bebisar. Och Agnes skulle bädda och sköta. Så för den sakens skull skulle det vara mysigt. Men ….nej..man är för gammal helt enkelt.

 

Gravida har en förmåga att tala om sin viktuppgång.

Det gjorde även jag ….när den hade nåt en viss gräns.

Själv gick jag upp 28-35 kg under alla mina graviditeter.

Det är sant invägningen på förlossningen med Filip tangerade 94 kg.

BRA JOBBAT!!!

Jag har aldrig mått illa ock kräkts under mina graviditeter….tyvärr!!!!

Det kanske rent utav hade kunnat leda till några kilos viktnedgång istället för denna enorma uppgång.

Jag har mått så bra alltid, Fredrik brukar himla med ögonen när jag säjer så. Det beror ju på, vad man menar med att må bra.....

Jag sov med kokböckerna istället.

Och vaknade varje morgon fast besluten att laga tio middagar, minst.

En femveckors period under graviditeten med Filip var Fredrik i Indonesien det var DÅ jag sov jag med kokböckerna. Vilka gourmétmiddagar jag bjöd på….

Det hände att jag vaknade mitt i natten och var sååååå huuungriiig…Jag tassade försiktigt ur sängen, hur försiktig man nu kan vara med 90 kg…att baxa ur sängen, så något tassande var det knappast tal om..

Fredrik vaknade en gång (hur skulle han kunna sova?) när jag som bäst laddade i mig en halv långpanna lasagne.

- VAD GÖR DU???? (tagen på bar gärning kan man lugnt säja)

- Jag blev så hemskt huuungriiig!!!! Pep jag…

Och så satte jag grunden för 35 kg´s viktuppgång.

Vi var bjudna på middag till min bror. Älgfilé…hur gott som helst. På väg hem genom stan tittar jag på Fredrik och säjer:

- Är inte du hungrig? Vi kan ju stanna och ta en burgare?!

Han valde att inget säja, men stannade han för en burgare??? NE-E-J!

Tiden gick…..

Och sakta, sakta förvandlades jag och min kropp till en michelin gubbe.

Av Helena - 2 mars 2009 11:21

Vinterkräksjukan nu är den här….

Vi inleder sportlovsveckan med magsjuka – William.

Han kräktes sista gången 16.00 igår eftermiddag. Likblek tittade han på mig,

-Visst hinner jag gå på hockeyträningen?.....

(man blir helt utmattad…han har lite av det där…ingenting kan stoppa mig ni kommer hitta mig som DÖD!, i sig)

 

Men jag måste säja att det har blivit oerhört lugnt på fronten, nu när någon i familjen drabbas av vinterkräksjuka. Förr formligen badade man i spya själv men numer ser alla till att sköta sitt dvs. man går till toaletten spyr där och så är det bra med det.

Förutom vår lilla prinsessa Agnes som alltid varit fisförnäm när det gäller att kräkas. Hon ber å´det hövligaste om en liten påse eller hink att uttömma sitt inre i……..inte riktigt men oerhört försiktigt, och hon har aldrig kräkts på ”fel ställe” om man säjer så….

 

När William var 6 mån. och Filip fick magsjuka så kräktes Filip William rakt i ansiktet. Den lilla bebisen låg där och blinkade bort korvbitarna som balanserade på ögonlock och kinder helt förskräckt……om han blev smittad!!! Ja-a han kräktes en del…jag ammade han spydde, jag ammade han spydde så höll vi på. Innan han var frisk var vi bägge helt urlakade.

Barn har en förmåga att inte förstå att de mår illa…de bara kräks där de är vart än de är.Min spontana reaktion när något av barnen hulkar sig är att jag inom en sekund står med händerna kupade som en liten skål framför dom ifall dom skulle spy. Fredrik springer…..

 

Otaliga hallmattor har åkt på soptippen för att man insett att det bara inte går att göra rent på nåt sätt. Man har skurat väggar och golv och ändå lyckats lämna en millimeter fläck som ligger där och stinker….lukten går aldrig ur liksom.

Man har tvättat och tvättat………….

Nog tycker jag att det rör sig ovanligt i magen idag, men man blir ju också hypokondrisk när man har kräksjukan så nära.

Så vi inleder sportlovet med magsjuka och snöstorm så egentligen ingen skada skedd vi är inlåsta ändå.

CIAO!

Av Helena - 1 mars 2009 17:10

Plötsligt gick det upp för mig kl 3.00 en morgon när jag vaknade efter att ha somnat till en film…myrornas krig har försvunnit.

En hel generation kommer inte att veta vad myrornas krig är för något.

Ja, men tänk visst känns det lite vemodigt ändå.

Nog var det ju jobbigt, men visst lite mysigt samtidigt man vaknade ju till av bruset kunde inte sova för allt väsen och det i tid.

Nu fortsätter man snusa i godan ro och vaknar panikslagen!!!

För att snart ska man ändå kliva upp och inte har man borstat tänderna eller tvättat bort sminket, men om jag borstar tänderna kl.4 måste jag då borsta de igen när klockan ringer 5.30 ??

Man rusar i säng och hinner precis landa på kudden innan klockan signalerar att det är morgon och tid att åka till jobbet.

Fast man snusat och sovit i soffan till någon gammal ”alien-film”så är det inte samma sak liksom som att sova i sängen menar jag, man är blåst på hela

natten – sömnen och det får man igen resten av dagen.

Nej, det var bättre med myrornas krig man visste när det var dags att inta riktigt ryggläge… våra barn kommer antagligen att ställa klockan när det är läggdags för att vara säkra på att de ska hinna sova tillräckligt vid uppstigning……CIAO!!! 
Av Helena - 1 mars 2009 08:19

Detta är ju hur kul som helst....Å här kommer hela Familjen B-N/Southpark.

http://www.sp-studio.de/index.htm

Av Helena - 1 mars 2009 08:03

Det är för sorgligt.

Barnen har blivit helt blasé , de struntar väl i fé-pengar.

Williams guldpeng har legat där nu i flera dagar kanske en vecka.

Han har inte ens märkt nåt.

Det är för att i det här huset kommer aldrig tandfen och kommer hon då har vattnet hunnit dunsta minst en gång och han har behövt fylla på glaset själv.

Så jag gissar att han väntar tills vattnet är borta innan han märker att pengen ligger där. Ja-a, för jag blev tillrättavisad sist när jag hade lagt pengen i glaset UTAN vatten. (förresten var det sedlar dessutom)

-Man kan ju inte lägga i pengen utan vatten den ska ligga med vatten i glaset så klart.?

- Ja, men hur ska jag veta det jag tänkte att våran tandfe gör som hon gör och hos någon annan är det annorlunda.

 - Jaha, så hemma hos er har tomten gula kläder också…och på födelsedagar sjunger ni Hej tomtegubbar eller???

Det finns regler och de är till för att följas. ALLA vet att för en tand får man EN guldpeng varken mer eller mindre gör man avsteg från det får alla tänka om. Pengen ligger i glaset med VATTEN på morgonen när barnet vaknar OK.   CIAO!
Av Helena - 1 mars 2009 05:05

Äntligen, som jag har längtat.

Jag har alltid tyckt att det varit roligt att slänga mig rullandes utför en slänt...(ne-ej) och nu är den här. Bollen som gör det möjligt att rulla utför utan att man gör illa sig.........

Tycker du att berg-och dalbana känns väldigt 90-tal?
Ner blir upp och upp blir ner när man rullar, studsar och
tumlar utför! En upplevelse som garanterat väcker barnasinnet..
Zorbing innebär att man rullar nedför en sluttning, fastspänd i en gigantisk

uppblåsbar boll.

Tjohooo!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards