Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Helena - 24 mars 2009 06:27

Det är ”mode” i skor på jobbet…även strumpor.. det har det varit i alla år, det är det enda vi har att variera oss med.

Kläderna är ju om ni minns redan förvalda och vi alla ser ut som en enda STOR familj. Nyss var det foppatofflor som gällde. ALLA hade foppa (utom jag) och nu har alla KEEN-skor antingen sandal eller sko.

Det är en outdoor, adventure sko egentligen, men duger bra på sjukhusgolv. Det mest fascinerande med den är att den är ”waterproof”, tänk det va? En sandal som är waterproof.. jamen hur går det till???

Det är alltså bara att klafsa på…utan att det gör något!!!

Ne-ej, det går inte tro mig. Man blir BLÖT om fötterna…i en sandal …

Så vad är det man från företaget menar? Att skorna TÅL vatten eller att de verkligen ÄR vattentäta.

Är det en definitionsfråga vad betyder ordet waterproof egentligen.

Vi tittar i ordlistan och JAG hamnar förståss på waterloo och mitt huvud börjar genast sjunga…(jo, jo i waterloo nap….) 

Ne-ej..åter till frågan enligt ordlistan så betyder just waterproof = vattentät,waterresistant = vatten beständig. (vad är skillnaden ???)köp en waterproof mascara och den är vattenfast…..

Alltså betyder det att mina sandaler ÄR vattentäta det går bra att klafsa på med andra ord…..men NE-EJ hur är det möjligt ? Det är inte möjligt ! 

Om man menar Tål vatten så bör ju alla skor märkas med denna upplysning inte ens mina gummistövlar är märkta på detta sätt ??…kanske för att det väl är självklart. Hur självklart är det då att ett par sandaler är vattentäta ?? 

Dock är det prövat och det måste tilläggas utan några namn nämnda att de INTE heller är urinproof tyvärr, vilket skulle passa oss på sjukhus betydligt bättre. 

Eftersom jag har en förestående resa till USA så tänkte jag att jag tar med mig sandalerna visar att de inte är vattentäta och stämmer företaget på 19 miljoner !!      Då blir ju jag RIK.

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards