Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Helena - 8 mars 2009 13:37

Ja-a helgen är inte slut än och cupen jobbade vidare även idag söndag...

William försöker desperat att få tiden att gå i bilen..hans favorit diskussionsämne med mig är Sverige har världens.........

Då låter det så här.

Sverige har världens bästa hockeyspelare - Foppa, Sverige har världens bästa fotbollsspelare - Zlatan så långt håller jag med..... men så kommer han ALLTID dängandes med sverige har världens bästa innebandylag och så sätter diskussionen igång och han vet det så väl för man ser hur han njuter .....Finland vann ju VM då är vi väl inte bäst....-Jo men sverige har ju alltid vunnit....ja men det räknas väl inte.....åsså håller vi på...Sen kommer han med Sverige har världens bästa sprinter och då går jag igång ordentligt och William bubblar av skratt...sen återgår han till Sverige har världens bästa tre-stegs hoppare - Christian Olsson och då blir det mer resonligt. Sen försöker han dra till med att Sverige har världens bästa brottare- Ara. Nej, han tog ju brons. Ja, men domaren var ju mutad åsså håller vi på. 

Så fick han tiden att gå 20 min. utan att vi märkte det.

Då kommer "registreringsskyltsleken" om man kan bilda ett ord av bilarnas bokstäver får man ett frislag (på mammas axel, uhuu!!) om man ser en skylt med dubbel siffra får man frislag genom att först ropa ex. dubbel nolla och sen slå....dubbel trea osv. Jag kommer ihåg att vi räknade bilmärken eller röda bilar vi slogs aldrig när vi var små och det känns riktigt obehagligt att säja att det faktiskt är typ t-r-e-t-t-i-o-f-e-m år sen jag var lika gammal....herre gud var jag ens född då ???

På hockeyn förlorade de iallafall med 3-2 mot Brooklyn, och de tyckte det var jätte tråkigt men samtidigt har de sån spelglädje så jag tror de glömmer snabbt...På läktaren är det i allafall lika roligt jämt oavsett hur det går.

CIAO!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards