Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Helena - 18 mars 2009 21:13

Jag tänkte skriva om hur "lite" jag faktiskt irriterar mig, även om jag använder uttrycket ofta så irriterar jag mig otroligt lite....utom här hemma när ingen plockar undan eller hjälper till...men det går ju över och får jag bara härja lite så irriterar jag mig inte längre.

Jag vet att det finns de som irriterar sig och jag fascineras över hur man innesitter sådan energi att man har råd att slösa den på att gå omkring och irritera sig. Jag blir mest förbannad på en gång och så går det över, sen irriterar jag mig inte så mycket mer.
Stå-i-vägen-människor! Ni vet dom som åker framför en upp i rulltrappan, och sen STANNAR direkt framför trappan och börjar fundera på var i varuhuset man kan hitta..... Eller de som parkerar sin kundvagn på tvären, mitt i gången, för att rota runt bland saltgurkan på nedersta hyllan.
Eller de som står i entréer. Alltså MITT i dörren - inte en meter vid sidan, och pratar med någon påsprungen bekant om hur trevlig festen var, de kan göra en lite små sur så att man suckar lite i alla fall, men inte irriterar jag mig så att jag tar med det hem sen.

Eller som när jag skjutsade William på hockey. Hem från ishallen skulle jag ut höger på en ganska trafikerad väg men ingen huvudled, det kom en bil från vänster och jag tyckte avståndet var så pass att jag skulle hinna för att sedan få upp farten så att det inte skulle sinka den andra bilisten, men ni vet man gör sånt där och inombords tänker man.

Nej, nej, nej det var dumt…..

Ja, men då finns det ju gränser för hur man får reagera. Den bilen som jag körde ut framför han tutade tjugo gånger och blinkade med helljuset sjuttio gånger han körde bakom mig hela vägen hem (nästan)blinkandes och tutandes så jag var beredd på att han kommer nog med hem bara för att mordhota mig för min dumma högersväng. Och hela tiden tänker man ja, men jag vet…det var dumt…vad vill du att jag ska göra??? Inte vill du att jag stannar för då sinkar jag dig ännu mer….jag förstår att du blev IRRITERAD…Ge dig!!!!

Ja, men visst låter det ju idiotiskt. Var får man all den energin ifrån ???

Jag kan också bli arg över sådana höger svängar men då brukar jag bara konstatera att det är en IDIOT bakom ratten och så är det bra.

Jag behöver min energi till all bakning och logistik kring ungarnas aktiviteter :) Jag har inte TID att irritera mig......bara ibland...

CIAO!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards