Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Helena - 17 mars 2009 11:43

Det är väl så typiskt mig att börja beundra rosor mitt i tulpantider..men visst är det vackert med rosor !! Jag har tagit reda på hur man sköter dem och vad en bukett med rosor betyder....;)


Om du vill njuta länge av din bukett:
• Köp rosor som är på väg att öppna sig. Hårt slutna knoppar kan få svårt
att slå ut, speciellt vintertid.
• Fyll en vas med vatten som är 50–55 grader varmt. Rosor har hårda
stjälkar och har därför lättare att suga upp varmt vatten. Häll
snittblomsnäring i vattnet.
• Skär långa, sneda snittytor på stjälkarna med en vass kniv. Ta bort
bladen från den del av stjälken som står i vatten.
• Ställ rosorna i vatten omedelbart. Stjälken ska stå två tredjedelar i
vatten.
• Placera vasen så att rosorna slipper drag, stark värme och direkt sol.
Undvik att placera vasen nära frukt som avger etylen, vilket gör att
blommorna vissnar fortare. Ställ rosorna svalt över natten. Fyll på vatten
i vasen regelbundet.
BLOMSPRÅKET
En blomma betyder:
Du är allt för mig.
Två: Jag vill resa bort med dig.
Tre: Jag vill träffa dig igen.
Fyra: Jag högaktar och tackar dig.
Fem: Jag vill göra allt för dig.
Sex: Jag tror inte på dina löften.
Sju: Jag älskar dig.
Åtta: Jag är din tills döden skiljer oss åt.
Nio: Jag vill vara ensam med dig.
Tio: Vill du gifta dig med mig?


Visst känns det lite spännande...Hur många karlar har koll på det här??

Nej, just det...det ska bli spännande och se vem som får första buketten, hur många blommor och om han verkligen menar det det betyder eller??
CIAO!

Av Helena - 17 mars 2009 08:36

Ja, jag kan säja det nu, DÅ hade det varit en omöjlighet i den bubblan är allt så bra och normalt.

Jag valde tex. tapeter till huset när jag precis skulle få Agnes.

När är man inte höggravid om inte två veckor innan födseln.

Vi har kvar de än och de mest uppseendeväckande hänger i köket…röda med vita prickar och ett riktigt klatschigt kakel till i all världens färger.

Inget dämpat nedtonat, ingen harmoni Nej! drama…….- det är ju jag liksom, sa jag. (hur korkat som helst)

Dagarna innan vi skulle flytta, då var ju Agnes visserligen född, bara några dagar gammal, då fick jag fullständig panik.

Jag sa – Måste bara iväg snabbt, till Fredrik.

– Jag ska bara ut en sväng.

Och så styrde jag kosan till Järnia, där inhandlades raskt en hushållsassistent a´nästan 4000 kr.

Det hela tog tjugo minuter kanske.

När jag kom hem tittade jag lättad på Fredrik som inte fattade n.å.n.t.i.n.g…

- Nu är det gjort Puh! Helt svettig, Vilken pärs…. kartongen ligger i bilen. Du måste bära in den åt mig.

- Vaddå? Vilken kartong? Säjer Fredrik

- Ja, men jag har köpt en hushållsassistent (som att det var det naturligaste i världen) det vet väl alla att en hushållsassistent det måste man bara ha…och vi har ju ingen.

Jag har precis den man jag behöver.

Fredrik är lugnet själv helt kaotisk blir tillvaron när han försöker stressa en förmåga han inte besitter men som övas flitigt.

I denna stund hade väl vem som helst kunnat bli fullständigt galen…men inte Fredrik.

Han var naturligtvis förvånad och förbryllad men han bar in kartongen åt mig.

- Har du sagt det så, behöver man så behöver man!

Det som förbryllar honom mest idag är hur otroligt lite denna assistent som bara måste inhandlas har använts….kanske 10 – 15 gånger, jag bakar ALDRIG! för jag kan inte och palt…ja, till det har den använts men inte nåt annat.

I ärlighetens namn så förbryllar det mig själv.

Men jag har en hushållsassistent i alla fall .

CIAO!

.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards