Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Helena - 5 mars 2009 22:43

Sannerligen har inte jag skämtat om detta .....jag är blogoholic..jag lever, tänker, pratar, men funderar på vad som kan vara värt att blogga om hela tiden. Jag fotar, fotar, fotar de mest löjliga saker. Ungarna har numer bara kallt börjat konstatera  -ja, ja du fotar till din blogg ?? Eller -vad gör du?

- jaha du bloggar. Och egentligen vill jag ju inte att de ska se den eller förstå den, inte så mycket i alla fall. De är för små men ändå inte....den handlar ju om dem..mycket handlar ju om dem. Men imorgon eller snart blir det lugnare det är bara nu i början som det är så-å-å-å roligt. Fast jag har hört att det är minst lika svårt som att sluta snusa...man blir abstinent måste titta bara lite..läsa det man skrivit kolla om det ser bra ut om man tänkt rätt...osv Så jag googlade efter blogoholic…

och vi är fler många fler….

Blogoholic är du när:

  • Du kollar besöksstatistiken det första du gör när du kliver upp
      eller innan du går och lägger dig.
  • Du jobbar på ditt nästa blogginlägg, när du står i duschen, är på
      jobbet, eller när du pratar med familj och vänner.
  • Du sitter med ett blogginlägg och hela tiden känner ...bara ett till.
  • Du har gjort en "helnatt" vid datorn som när du läser till en tenta.
  • Du berättar för människor du just träffat, "jag har en blogg"
  • Du hellre gör dina kommentarer på bloggen än direkt till den det
      gäller.
  • Du överväger varje händelse, berättelse, ide eller foto som en
      bloggmöjlighet.
  • Du besöker alla bloggar som du länkat till på din egen blogg minst en
      gång om dagen.
  • Du har 50 möjliga bloggämnen som inte är färdiga. Men sparade som
      worddokument
  • Du har fler som hellre kommenterar dig på din blogg än pratar med dig
      IRL.
  • Du sitter med ett sånt här blogginlägg en lördagkväll hellre än
      att göra nåt roligt.
  • Barnen vet vad du gör genom att läsa din blogg
  • Du blir frustrerad när internet kopplar ner
  • Du försöker få vänner och familj att blogga.
  • Du blir helt exalterad när någon känd bloggare ger KOMMENTARER på DIN  blogg!
  • Du planerar dina semestrar runt bloggandet, alltså ingen internet

      uppkoppling - ingen semester. Inga kryssningar, ingen fjällvärld, eller   

      utland om du inte kan vara helt säker att det går att koppla upp sig.

  • Ditt största problem med att flytta är att det tar några dagar innan du
      har en fungerande internet uppkoppling.
  • Du försöker servera dig middag sittande vid datorn emedan du bloggar.
  • Du får den där panikslagna känslan av att människor kanske tror att

      ditt bloggande håller på att avta om du inte gör nya inlägg varje dag

       eller om du skulle missa EN dag.

     

       Ja, vad gör man….jag bloggar vidare en stund…:)

Av Helena - 5 mars 2009 02:13

Många av barnens funderingar kommer när man sitter i bilen...inte alltid dock. Stannar man upp och lyssnar brukar man höra ett och annat. Jag tänkte jag skulle försöka komma ihåg dem och skriva ner lite.


Filip och William var fem och tre år de hade en diskussion tillsammans med grannpojken om vilka stjärntecken de var född i. Grannpojken säjer - Jag är då vädur…Ingen av killarna hade riktigt koll på vad stjärntecken var men de visste att alla hade ett och grannpojken är förövrigt född i september så vädur det är han inte. William visste att pappa, mormor och storkusinen (deras absoluta idol) var kräfta…..och det var han också.

Filip sa att det var han med…( han ville ju det så gärna.)

Men William som är riktigt snabb i tanken, rusade in i Filips rum för att hämta den broderade tavlan som han visste Filip hade där. Han har nämligen en egen som mormor broderat.

- Titta här Filip titta det är de här gubbarna du är (Tvillingarna). Filip blev sur han ville minsann inte vara några GUBBAR…så han gick och satte sig la armarna i kors över bröstet, spände ögonen i sin lillebror och så väste han surt.

- JAG ÄR VISST EN RÄKA…..

Hi hi hi


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards