Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

Man blir ju lite konstig...

Av Helena - 17 mars 2009 08:36

Ja, jag kan säja det nu, DÅ hade det varit en omöjlighet i den bubblan är allt så bra och normalt.

Jag valde tex. tapeter till huset när jag precis skulle få Agnes.

När är man inte höggravid om inte två veckor innan födseln.

Vi har kvar de än och de mest uppseendeväckande hänger i köket…röda med vita prickar och ett riktigt klatschigt kakel till i all världens färger.

Inget dämpat nedtonat, ingen harmoni Nej! drama…….- det är ju jag liksom, sa jag. (hur korkat som helst)

Dagarna innan vi skulle flytta, då var ju Agnes visserligen född, bara några dagar gammal, då fick jag fullständig panik.

Jag sa – Måste bara iväg snabbt, till Fredrik.

– Jag ska bara ut en sväng.

Och så styrde jag kosan till Järnia, där inhandlades raskt en hushållsassistent a´nästan 4000 kr.

Det hela tog tjugo minuter kanske.

När jag kom hem tittade jag lättad på Fredrik som inte fattade n.å.n.t.i.n.g…

- Nu är det gjort Puh! Helt svettig, Vilken pärs…. kartongen ligger i bilen. Du måste bära in den åt mig.

- Vaddå? Vilken kartong? Säjer Fredrik

- Ja, men jag har köpt en hushållsassistent (som att det var det naturligaste i världen) det vet väl alla att en hushållsassistent det måste man bara ha…och vi har ju ingen.

Jag har precis den man jag behöver.

Fredrik är lugnet själv helt kaotisk blir tillvaron när han försöker stressa en förmåga han inte besitter men som övas flitigt.

I denna stund hade väl vem som helst kunnat bli fullständigt galen…men inte Fredrik.

Han var naturligtvis förvånad och förbryllad men han bar in kartongen åt mig.

- Har du sagt det så, behöver man så behöver man!

Det som förbryllar honom mest idag är hur otroligt lite denna assistent som bara måste inhandlas har använts….kanske 10 – 15 gånger, jag bakar ALDRIG! för jag kan inte och palt…ja, till det har den använts men inte nåt annat.

I ärlighetens namn så förbryllar det mig själv.

Men jag har en hushållsassistent i alla fall .

CIAO!

.

 
 
Ingen bild

Tobbes mamma

18 mars 2009 19:13

Vad kul det där med assistenten. Själv nöjde jag mig med en äggkokare när vi skulle få första barnet.Använd typ 4 ggr.Helt onödig!!Men då kändes det supernödvändigt att vi skulle ha en äggkokare.Vi skulle ju faktiskt bli en familj.Och alla riktiga familjer har väl ändå just en sån mackapär.
Åke, barnets far, sålde Svenssonbilen och köpte en amerikanare.Så hanterar män föräldrablivarångesten.Häpp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards