Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Idag släcker vi ljuset…

Av Helena - 28 mars 2009 16:41

Och min spontana reaktion blev..får man inte ens se på teve ?

Alla bara snackar om ljuset, vi ska släcka ljuset. Kommunen släcker ljuset.

Men ingen har pratat om att slå av teven ??

Jag vill på inget sätt förringa eller förlöjliga en sådan här manifestation tvärtom tänk hur mycket energi Sverige skulle spara på att släcka gatubelysningen i en kvart bara.

Fråga Styrman han vet??

Men vad ska man göra i en timme utan teve….Jag stickar kanske ?

Det hade ju kunnat vara bra om det fanns en sån där ruta med FAQ kring det hela.

Jag är en sån som på föreläsningar ALLTID räcker upp handen och frågar…Men om det…Hur menar du om..Ja, men då skulle..osv. en sån där jobbig typ som ingen helst vill ska komma för att jag ställer de där frågorna som ingen tänkte på eller som kanske inte egentligen hör dit.

Men nu undrar jag om det är belysning eller släcka allt.

För samtidigt uppmanar man ju att följa händelseförloppet via dator på sajten och då har man ju den igång…???

Hur menar man ?

Förmodligen kommer det att sluta med att tiden går och hoppsan, jag glömde !!

http://www.wwf.se/v/klimat/earth-hour/1233033-karta-earth-hour

Här kan man läsa allt. Men inte r-i-k-t-i-g-t så att man förstår om det är ljuset eller allt eldrivet. Om ni fattar bättre hör av er till mig INNAN det är FÖRSENT.

Ciao!

 
 
Ingen bild

Tobbes mamma

28 mars 2009 18:28

Hallå igen!
Tack för idag, det var en härlig dag.
Enligt NSD får man ha TV:n igång ikväll men alla lampor ska släckas.
Då blir det ju enkelt.Men en massa ljuslyktor blir det.
Hej!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards