Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Fläcktyfus eller nåt..........typ

Av Helena - 4 januari 2010 14:45


Jag har fallit för trycket.

Jag är den första att erkänna, även om det brukar vara svårt att lura in mig så har jag nu kapitulerat. Ja, jag har köpt mineral-smink......det är ju det nya....Egentligen varför det är så bra och bättre det har jag ingen aning om.

Jag vet bara att alla märken lanserar MINERALER som vore de undergörare för allas hy, hud.....Så då köpte också jag ett mineralrouge.

Egentligen är det så att mitt gamla rouge, märket inte längre producerar mitt rouge därför att det började tillverkas på stenåldern och jag är typ den enda människan på jordklotet som vidhåller att det är bäst. OCH det är inget mineralrouge utan förmodligen gammal DDT smält kohud...

Ja-a, det har förmodligen blivit förbjudet att tillverka.

Så jag köpte ett mineralrouge (gud, vilket långt ord).

På förpackningen, i reklamen står att man ska applicera mineralsmink med cirkulerande rörelser då ska det bara försvinna typ som om att man såg ut så och inte målade så ?

Ja, det trodde jag....men efter mina cirkulerande rörelser med rougeborsten såg det ut som att jag hade fått fläcktyfus eller att min mamma var leopard, och vet ni hur mycket färg några korn "mineralsmink" (vad jag lessnar på dessa upprepningar)ger.

Fast när jag stod där så tänker jag,

- Ja, men jag ser ju att jag inte ser klok ut och jag tänker inte gå ut och låtsas som att jag inte har märkt det....

För jag är så fascinerad av alla som rakar bort sina ögonbryn eller vad de nu gör. Och ritar kolsvarta "sura minen" över ögonen och tror att det på något sätt förhöjer deras utseende.

Ja, jag brukar verkligen ALLTID tänka,

-Tycker hon verkligen att hon är snygg eller låtsas hon som att hon inte märkt hur hon ser ut....precis som när kjolen fastnat bak i trosan när man varit på toa....det märker man ju inte och jag är den första att tala om det för de som gör det för själv gör jag det ALDRIG!! :)

Men aldrig ifrågasätter jag någons ögonbryn, det känns för intimt.

Så då när jag står där och ser fläckig ut och tänker på de med ögonbryn som inget märkt så tänker jag på Agnes kommentar till mig på nyår......

När hon kommit från badet och håret var helt blött erbjöd jag henne att föna håret åt henne. Då säjer hon så här,

- Ne-e-ej, jag vill inte ha såna där fula bågar i håret som DU alltid har!!!!!

- Bågar i håret jag har väl inga bågar i mitt hår ??

- Jo, du har alltid FULA bågar i ditt hår mamma...

Då kommer jag ihåg vad jag tycker om perukerna i svenska filmer, Isabella Scorupco drabbades av en i "Solstorm" Fast hade oftast mössa på (jag förstår så väl) och den stackars advokaten vadhonnuheter hade den (förmodligen samma) i "Luftslottet som"....som att svensk film inte äger nån annan bara den enda fula........

Åsså, tänker jag på det och på allt samtidigt och  jag har aldrig märkt att jag har fula bågar i mitt hår. Men jag böjer ju alltid håret inåt det kallas "page" för den obevandrade.....men det kanske ser ut som fula bågar och nästa gång jag står i en hiss tillsammans med nån så kanske de tänker,

- Märker hon inte hur fula bågar hon har i håret eller låtsas hon som att hon inte har märkt det . Tror hon verkligen att det på nåt sätt förhöjer hennes utseende ???

Ciao!

 
 
Ingen bild

Lena

4 januari 2010 16:55

Oj vad jag har saknat ditt bloggande. Kuligt att du har hittat tillbaks till skrivandet *fniss*

Jag önskar en God fortsättning på det nya året.

Lena

 
Ingen bild

Tobbes mamma

4 januari 2010 20:03

Jag tycker aldrig att du har fula lockar i håret.
Jag tycker att du har ett sånt där vackert, böljande hårsvall som jag aldrig haft.
Mitt är ju rakt som att jag använt plattång utan att jag ville det. Utan dyra produkter ligger det helt slickat runt skallen.
Ja det var det, det. Inte hann vi träffas annat än utanför Smedjan i julstressen.

 
Ingen bild

sascha

5 januari 2010 08:59

haha jag tyckr exakt som du om dessa hemska clown ögonbryn. Vad tänker dessa männiksor när de ser sig i spegeln? kanske...
-Shit, nu fick jag till ögonbrynen.
Hoppas ni har det bra massa kramar från norge

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards