Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Helena - 18 januari 2010 11:22

William ville att en kompis skulle sova över här i lördags.

- Okey, men jag tycker att du kan dammsuga och dammtorka om någon ska ligga kring golvet i ditt rum. Dammråttorna har fullständigt tagit över där.

William tittar på mig som att han inte förstod ett ord........varpå han frågar.

- S, är du allergisk mot damm ?

- Ne-ej !!!

Åsså tittar han på mig förebrående och rycker på axlarna......

- Då så!!

Ciao!

Av Helena - 18 januari 2010 09:16

Eftersom BILDERNA från nyår verkar DRÖJA.

Så får löftena stå för sig själva.

Alla har nyårslöften.

Låtsas inte som att det är ute, jag vet att ALLA innerst inne har något.

Så just därför har JAG inga.

Ha, ha klart att jag har.

Men så här en tid efteråt kommer jag inte på dem riktigt, men jag är säker på att det var flera samtidigt för så gör jag alltid.

- Och så har jag ju mitt hemliga löfte, som inte brukar vara hemligt så länge.

Men det kommer jag ihåg i alla fall och om det blir svårt att hålla så är det bra att det är hemligt för då kan ju alltid en efterkonstruktion vara på sin plats eftersom ingen vet hur det var från början.

Jag vet att du tror att du förstår det jag skrev men jag är inte säker på att du fattade att vad du trodde du förstod inte var precis exakt som jag menade. Hi hi.

Så vi börjar väl med de löften jag inte riktigt kan komma ihåg….få se det måste ju ha haft nåt med motion att göra typ att äntligeeeen…så kommer jag igång

- 2010 ”here I come” blir min paroll.

- Ja, men sen ska jag bli en så-å väldigt snäll människa. Jag tror att jag kan.

- Ordning och reda, Rensa i röran det är ju därför man helt r-e-g-e-l-b-u-n-d-e-t ska flytta för då får man det där naturliga renset gjort så "alldelesmerprylarännormaltvännen" :) Hej Då!! Här kommer sorterat och placerat på sin rätta plats. Ja, där satt den.

Nog är jag nöjd alltid. Men det kommer bli svårt.

Jag sa inte att jag trodde det skulle vara lätt, jag sa bara att det skulle vara värt det kanske.

Vi kan ju blicka tillbaka till löftena från förra året.

Mitt hemliga löfte var ju att sluta snusa och jag måste säja att jag tycker att jag lyckades faktiskt. Och jag hade absolut inget löfte om HUR LÄNGE! det skulle vara. Ja, jag snusar nu MEN jag slutade i ett halvår och när livet tappar all mening så måste man göra nåt åt det så ja, jag började snusa igen och är på många sätt en bättre människa……..

Grönare tallrikar var ett av löftena och vi har ju inget val eftersom det finns så lite kött här, så mycket grönsaker blir det.

Jag lovade också att bloggen skulle ta fart, inte att den skulle ta över mitt liv, men vad är skillnaden ?

Åsså lovade jag power walka varje dag, vilket naturligtvis redan då var en överdrift så jag power walkade en gång i kvartalet men med väldigt gott resultat OCH det är ju kvalité och inte kvantitet som räknas .

Ciao!

Av Helena - 18 januari 2010 08:48

Så var hon avlämnad tösen.

I klass 2, vilken bokstav har jag ingen aning om faktiskt....?..

Det är kanske inte det viktigaste. Det viktigaste för mig är att hon skulle vara välkommen och ha en egen plats.

Det är nämligen inte säkert...att de har det.

Agnes två sista veckor i 1:an bestod av att sitta på ett hörn eller där man kunde tränga sig in.

Jo, för två skulle ju ändå sluta snart så man tog bort deras platser innan....!! Energitjuvar, bänktjuvar......ingen idé att uppröras ändå gör man det, jag gör det. Men hon fick en bänkplats.

Att hon anpassar sig har jag heller inga problem med...Agnes ser till att ta plats om ingen uppmärksammar henne.

Hon skulle aldrig klara att stå ensam i ett hörn. Då skulle hon ta tag i situationen själv.........det är tryggt för mig att veta.

Att det sen hela helgen har känts jätte spännande och jätte kul för henne att få byta klass det kan ju i sig bli ett bakslag, att hon tycker att det var inte så bra,  det kanske bara är JAG som tycker att detta är bättre ?

Vi får se.

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards