Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Helena - 16 januari 2010 14:01

Jag är så otroligt sugen på denna !!!

  

Men jag är ju inte färdig med den här än..........

All tid gick åt till Åremössorna.........och så vill jag sticka "disktrasor", de är jättefina åsså har jag påbörjat strumpstickning......hur gör man allt samtidigt ??

Föreslå inte en stickmaskin........det måste ju vara boring !

Ciao!

Av Helena - 16 januari 2010 12:40

Så här i katastrofens tider känns det extra bra att vara utsänd att

"främst främja för att bistå utsatta". Eller hur man bäst uttrycker det.

Jag har förstått att mina formuleringar oftast når fram med sitt rätta budskap, men inte alltid.

I allafall så beger sig delar av familjen i skrivande stund till Haiti, för att om möjligt kunna bistå med något.

Det är bra och känns viktigt, det känns liksom "Äntligeeeeen" görs det nåt riktigt konkret och bra.

Inte så att man önskar att katastrofer ska uppstå så att man kan bidra men att kunna det när så behövs är extra.

Jag hörde i morse på nyheterna att mat,vatten och medicin behövs, till 2-3 miljoner människor.......går det att föreställa sig omfattningen ?

Hoppas bara att hjälpen når fram, såg att det stora problemet är att transportera från flygplatsen.......flygplan från hela världen snurrar i luften och försöker få landa !!! Var tionde minut landar ett plan med hjälpinsatser och snart även från Sverige tillsammans med Norge och Finland.

Bra va !

Ciao!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards