Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

Jag stannar hellre hemma

Av Helena - 15 maj 2009 14:17

Jag har agorafobi.

Inte klaustrofobi, dystoni, porfyri eller paranoi jag har agarafo…agorafobi.

Det är till och med svårt att stava och uttala.

Nej jag försöker inte göra mig rolig över något…

Jag blev medbjuden på ”Afterwork” idag fast alltså ikväll att gå ut i kväll…men jag tänkte direkt på min tunna garderob och bara NEJ!

- Mitt spontana svar får bli nej.

Jag har inte varit `ut´ på 10 år och det känns jätte obehagligt att gå ut bland en massa främmande människor.

- ja men, Anna, Lotta, Pia och Anki ska ju ut…?

Gud ! Vad modiga de är !!!!

Nej, jag stannar at home – sweet home för snart ska jag lämna hemmet länge…

Så ikväll ska jag grilla spett med Peter och Angel istället och vi har handlat och vi var jätte hungriga så vi ska äta MYCKET….

Ciao!

Agorafobi, torgskräck, är en fobi för offentliga platser. Det är en allmän missuppfattning att personer som lider av agorafobi är rädda för öppna platser. Det är snarare befolkade offentliga platser speciellt under trängsel som är ångestskapande. Man gör en uppdelning av agorafobi utifrån huruvida patienten lider av panikattacker eller inte. 

 

 
 
angel

angel

17 maj 2009 23:24

Någon gång ska jag allt få med mig dig:)
Det blev inget för mig heller men fasiken tåget går någon fler gång!!!

http://angel72.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards