Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Helena - 7 januari 2010 16:15

Om än Väldigt motvilligt så tog jag mig i allafall i kragen och rensade bort julen.

I mitt huvud surrar hela tiden "organisation", försök vara organiserad, sätt första advent på ett ställe granens saker  på ett ställe etc.

Och så slutar allt i att det ju ändå fortfarande finns lite plats i lådan för granens saker, vilket resulterar i att jag nästa år måste ta in ALLA kartonger till första advent och börja LETA för så är det alltid varje år.

Varje år funderar jag lika mycket över vem som kom på julgransbelysningen. Och vem som kom på den geniala idén (NOT) att sätta alla ljus på dubbel tråd så att det ta mig f-n är helt omöjligt att först få upp dem i granen på ett vettigt sätt men sedan helt omöjligt att ta bort dem.

Kan bara tänka mig att det är av manligt kön, ett snille helt enkelt............

Jag kan inte minnas att jag virade julgransbelysning fram och tillbaka i ett enda virr-varr när jag satte dit dem.

Men nu när jag skulle ta bort dem fick jag haka av dem och sedan lyfta upp granen för att på något sätt få tag i oredan.

Sedan rådde en timmes kaos på köksbordet innan DEN ENA härvan var utredd.

Ja, för i år har ju jag varit så smart ;) och haft två belysningar för jag tyckte det lyste så lite ;)

Den andra härvan fick jag aldrig ut så till slut knosade jag bara ner den i kartongen och tänkte,

-Lucky me next year ;)

Undrar vilken julpryl som blir kvar, jo för jag brukar varje år glömma nåt kvar som får stå till sommaren....eller till nästa jul, så slapp jag ta fram den. :)

Nä så himla kul tillvaro har man faktiskt inte.

Tror jag ska plugga lite el, komma på en genialisk julbelysning kanske trådlös ??? Varför inte :)

  



Av Helena - 7 januari 2010 10:02

Nej, jag tänker inte göra det jag vägrar.

Varför trodde jag att det var en bra idé att ta fram julen INNAN vi åkte till julen......?

JAG tänker i alla fall inte ta bort den.

Guuuuud!!!! Vilket jobb.

Jag har så mycket att göra så mycket att blogga i kapp det tar sån tid ;)

Jag tänker inte ta bort julen.

  

Av Helena - 7 januari 2010 09:12

Färden gick vidare till Kalix och farmor och farfar.

De har skaffat en ny liten familjemedlem Oliver, ett svart luddigt troll full av bus och han tog barnens hjärta direkt.

      

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards