Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Helena - 4 januari 2010 21:53

En tid var jag lite orolig för att julen inte skulle bli vit, att vi skulle åka från det grå-svarta råkalla blöta till ett råkallt, blött och svart-grått  Luleå.

Men så blev det aldrig.

Istället har vi blivit bönhörda med snöfall i stort sett dagligen.

Inte alla är lika nöjda förståss. Inte de som måste skotta.

    

Precis så här såg det ut vår sista dag och det är konstigt......men snön och det vita saknar vi verkligen. Trots att vi har solljus och dagljus mycket längre här på dagarna så är det, det vita ljuset man saknar..........

Vi återvände till solen som strålar -5 på morgonen som senare under dagen blev +3 grader och i affärerna har man bytt ut julpyntet mot trädgårdsfröer och trädgårdsredskap.

Ja-a, det är så tossigt!!!

Ciao!

Av Helena - 4 januari 2010 14:45


Jag har fallit för trycket.

Jag är den första att erkänna, även om det brukar vara svårt att lura in mig så har jag nu kapitulerat. Ja, jag har köpt mineral-smink......det är ju det nya....Egentligen varför det är så bra och bättre det har jag ingen aning om.

Jag vet bara att alla märken lanserar MINERALER som vore de undergörare för allas hy, hud.....Så då köpte också jag ett mineralrouge.

Egentligen är det så att mitt gamla rouge, märket inte längre producerar mitt rouge därför att det började tillverkas på stenåldern och jag är typ den enda människan på jordklotet som vidhåller att det är bäst. OCH det är inget mineralrouge utan förmodligen gammal DDT smält kohud...

Ja-a, det har förmodligen blivit förbjudet att tillverka.

Så jag köpte ett mineralrouge (gud, vilket långt ord).

På förpackningen, i reklamen står att man ska applicera mineralsmink med cirkulerande rörelser då ska det bara försvinna typ som om att man såg ut så och inte målade så ?

Ja, det trodde jag....men efter mina cirkulerande rörelser med rougeborsten såg det ut som att jag hade fått fläcktyfus eller att min mamma var leopard, och vet ni hur mycket färg några korn "mineralsmink" (vad jag lessnar på dessa upprepningar)ger.

Fast när jag stod där så tänker jag,

- Ja, men jag ser ju att jag inte ser klok ut och jag tänker inte gå ut och låtsas som att jag inte har märkt det....

För jag är så fascinerad av alla som rakar bort sina ögonbryn eller vad de nu gör. Och ritar kolsvarta "sura minen" över ögonen och tror att det på något sätt förhöjer deras utseende.

Ja, jag brukar verkligen ALLTID tänka,

-Tycker hon verkligen att hon är snygg eller låtsas hon som att hon inte märkt hur hon ser ut....precis som när kjolen fastnat bak i trosan när man varit på toa....det märker man ju inte och jag är den första att tala om det för de som gör det för själv gör jag det ALDRIG!! :)

Men aldrig ifrågasätter jag någons ögonbryn, det känns för intimt.

Så då när jag står där och ser fläckig ut och tänker på de med ögonbryn som inget märkt så tänker jag på Agnes kommentar till mig på nyår......

När hon kommit från badet och håret var helt blött erbjöd jag henne att föna håret åt henne. Då säjer hon så här,

- Ne-e-ej, jag vill inte ha såna där fula bågar i håret som DU alltid har!!!!!

- Bågar i håret jag har väl inga bågar i mitt hår ??

- Jo, du har alltid FULA bågar i ditt hår mamma...

Då kommer jag ihåg vad jag tycker om perukerna i svenska filmer, Isabella Scorupco drabbades av en i "Solstorm" Fast hade oftast mössa på (jag förstår så väl) och den stackars advokaten vadhonnuheter hade den (förmodligen samma) i "Luftslottet som"....som att svensk film inte äger nån annan bara den enda fula........

Åsså, tänker jag på det och på allt samtidigt och  jag har aldrig märkt att jag har fula bågar i mitt hår. Men jag böjer ju alltid håret inåt det kallas "page" för den obevandrade.....men det kanske ser ut som fula bågar och nästa gång jag står i en hiss tillsammans med nån så kanske de tänker,

- Märker hon inte hur fula bågar hon har i håret eller låtsas hon som att hon inte har märkt det . Tror hon verkligen att det på nåt sätt förhöjer hennes utseende ???

Ciao!

Av Helena - 4 januari 2010 09:21

Vart är vi på väg ?

10 poäng

Vi tar oss från S-landet i norr till U-landet i dubbelbemärkelse i söder. Mitten av E. Ja det är just landet vi är ute efter.

På 8 poäng

Resan går från staden med de sexiga gula bilarna, genom luften över molnen som stundom lurar en att det skulle vara ganska skönt att sjunka in i en "kudde av moln". Tyvärr ger oss platsen och landet i norr ingen annan möjlighet än en "liten" mellanlandning i den stora staden. Där även Erik gick `på gatan´.

Därefter så som i alla u-länder tvingas vi stoppa vår färd i luften, ja-a inte i luften utan på marken.... i grannlandet i Väster,.... österland......

 På 6 poäng

Vårt resmål är berömt för sina midjekorta jackor med kant av päls på huvan.

På 4 poäng

Vi tittar vidare på resan. Landet i mitten har städer som även mamma och pápa skulle kunna känna sig bekanta med.

På 2 poäng

Det forna röda landet som går sin egen väg, som inte försöker likna nånting annat som inte HAR nånting som nån annan har.

Har i skrivande stund inte EN snöflinga kvar på marken....-3 grader och solen strålar............


mer hjälp än så får ni inte :)

Det var i allafall skönt att släppa väskorna i hallen och känna att man "hör hemma" på nåt sätt. Egna saker och egen säng....och vi har ju så skön säng.

Nu kommer rutinerna igång.

Idag ska jag tvätta och blogga...blogga julen med bilder... :)

Ciao!


GOTT NYTT ÅR !! Förresten.........

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards