Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Helena - 10 januari 2010 21:57

Så känns det som att rutinerna börjar rulla igen.

Igår var det en spöregnandes dag som vi tänkt åka slalom på.........men plusgraderna fick oss att ändra oss så vi hamnade i soffan hela dagen.

Men vi smed planer för dagens äventyr och beslutade oss för att ta en tripp till Bratislava.....naturligtvis med IKEA-området som närmsta mål.

Konstigt men det är det som verkar förgylla mest för oss.

Fredrik sa faktiskt "tänk att vi ändå har en svensk butik som vi kan besöka när det tränger på det är ju faktiskt få förunnat", så.

Lucky us !!!

Vi passade på att äta svenskt.........köttbullar naturligtvis.

Shoppade en jacka åt William på Intersport ( varför välja nåt annat :).


På väg så satt jag och läste skyltar på de små butikerna vi passerade.

Barnen lärde mig att Bólt betyder affär.

Virág = blomma.

Så då kom jag på det, här är det inte så noga att locka kunder med ett uttänkt namn på butiken, firman.

Det heter helt enkelt bara Blomaffär, Dörraffär, köksaffär, cykelaffär etc. etc. Lite charmigt ändå.........och det finns fler butiker som heter samma fast på olika ställen så det gäller att veta vad gatan heter för då kan man alltid hänvisa till blomaffären borta i hörnet ??

    

Jag glömde säja det.

Vår vän (ovän) räven tittade förbi i helgen. Helt skabbig.

Den roade sig med att släpa arslet runt på gräsmattan....jag antar att det "kliade" lite..........Men nu har vi skapat ett nytt mardröms monster "Räven med......OH!! Vad var det du sa att det var mamma, som räven hade...jag vågar inte gå ut ensam du måste följa...Tänk om räven med....kommer.

Så nu går vi ut allihop hand i hand så att inte räven med....kommer.

:)

  

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards