Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Helena - 14 januari 2010 14:32

Jag har nog inte sagt det förut.

På måndag börjar Agnes i tvåan.

Det har naturligtvis föregåtts av en del diskussioner och uttröttande detaljer, men nu är det färdigt.

Hon har avlagt examen i Åk 1 i engelska, matte och svenska......och alla test gick bara finfint.

Vi har inte gjort nån stor affär av detta det är svårt att förklara men här är skolan annorlunda det tror jag alla förstått och Åk 1 här ser på många sätt ut som Fk-klass hemma även fast man har ett ämnesschema och ingen, absolut ingen tid eller utrymme för lek så var det ändå bäst för Agnes att få byta och gå med dem som är lite mognare.

Att hon skulle få göra en massa "intagningsprov" var vi väl inte helt förberedda på men hon visste hon skulle klara dem och vi brydde oss inte särskilt mycket om det där.

Bara att jag lovade mig själv att INTE börja bråka om de skulle besluta att inte flytta upp henne. Det är ingen idé liksom.

Här är det ju sen länge så att "överheten" (vem då det är ?) har all makt och man ifrågasätter inte............så jag är liksom klippt och skuren för detta *NOT*.

I allafall så har jag de sista dygnen ägnat mig åt lite presentförberedelser till de två fröknar hon lämnar imorgon.

Jag köpte ett så fint handgjort födelsedagskort av Steffi, det är hennes syster hemma i Bulgarien som tillverkar dem.

  

Dekoratiner i rullat papper.

Ja, men tänkte jag genast det kan ju inte vara så svårt åsså satte jag igång att tillverka två Tack-kort.

Otroligt tidsödande och pillrigt för det lilla.

Men det blev gjort och presenterna är klara.

Så går mina tankar naturligtvis vidare som de alltid gör i de allra flesta sammanhang till.... scrap-booking.

Jag har lu laddat med mig två kartonger med foton/pappersbilder som inte fått komma i nåt album.

Så då har jag tänkt att nu när jag är ledig borde jag ju ha tid att ta tag i detta !!!!

Tills jag läste ett uttalande av en mycket klartänkt, analyserande kvinna på nätet.

Scrap-booking = Crap-booking det är de oknullade hemmafruarnas sysselsättning då det borde ha funnits tid för annat....?.....Ja, men tänkte jag då i läsande stund det här blir man ju nästan generad av att bara läsa.

Men nu håller jag med.

Jag satt uppe till tre i natt och pysslade med tack-kort och jag hade faktiskt kunnat göra annat :)

Ciao!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards