Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Helena - 28 januari 2010 20:45

Envis som en åsna. Listig som en räv. Stark som en björn. Arg som ett bi.........det är Williams fel det var han som började och nu kan jag inte sluta !!

"Hjulet snurrar men hamstern är död"

"Det lyser fast ingen är hemma"

"Inte alla chips i påsen"

"Den sista hästen har lämnat stallet"

"Är inte med i matchen"

"Hissen går inte ända upp"

"Det är inte skottat ända fram"

"Poletten har inte riktigt trillat ner"

"Alla fåren är inte i hagen"

"Alla drickor är inte i backen"

"Det är för stort avstånd mellan målstolparna"

"Har troligtvis jobbat med för mycket lim"

"Inte alla kottar i granen"

"Har inte alla hästar hemma"

"Tomtar på loftet" (med fransk brytning)

Fler någon ?

Ciao!


Av Helena - 28 januari 2010 09:17

Vi hade lite diskussioner om hur man kan förändra detta stillasittande liv till ett mer aktivt.....fritiden utgör inte mycket här nämligen. För barnen alltså ;)

Ja, William är ju igång men i övrigt är det lite skralt.

Så F kom på den strålande idén att barnen kunde börja gå till skolan.

Fast, vi har ju svårt att lämna dem ensamma efter vägarna här.

Det känns inte så bra.

Så han säjer,

- Men ni måste gå i grupp, flera stycken jag vill inte att ni går ensamma för det finns de som.......(jag spänner ögonen i honom )......inte går i grupp och det kan inte vara kul !!! :)

Ja, jag tycker att det är onödigt att rita ett scenario som kanske inte finns bara för att...då har man i allafall sagt det ??

Så jag får väl börja gå med dem.

Skolan ligger mitt i stan och det är väldigt trafikerade vägar man ska gå på och passera över så vi får väl se.

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards