Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Helena - 6 januari 2010 18:02

Löjrom och renstek kan man önska sig mer.

Jo, glada vänner och det fick vi också.

    

Ciao!

Av Helena - 6 januari 2010 17:21

Behöver inte säjas med ord men mat i massor och tomte.....

  

        

Ciao!

Av Helena - 6 januari 2010 13:39

Man undrar ju om alla gör likadant eller om det bara är jag som får panik emellanåt.

Agnes har växt otroligt sista halvåret och jag har snabbt kunnat konstatera att hon inte längre har byxor som passar och att jag gång på gång frågar mig,

-Vilken storlek har hon egentligen ?

Detta resulterar sig då i att jag inte överhuvudtaget kan närma mig en butik utan att tänka,

-Agnes behöver byxor !!!!

Så jag köper byxor typ två om dagen. Så även idag.

Tröjor och så är man ju duktigare på att köpa med växmån eftersom jag alltid försöker handla "ekonomiskt", fast oftast för att jag är snål så köper jag tröjor som barnen kan växa i länge........Men det är konstigt det där hur plötsligt man bara upptäcker att de har växt. För det sker liksom plötsligt......inga byxor passar längre ?

Samma var det med vinterskorna (grabbarnas) när vi skulle resa hem till vinterland. Jag dammade fram dem från garaget, ja Williams har jag för länge sen slängt inte för att han växt ur dem utan för att de var trasiga.

Till Filip säjer jag innan vi åker,

- Det är vinterskor som gäller....inte gympa skor ta på dig vikingkängorna de står i hallen.

- De är för små, jag tar gympadojjorna

- Lägg av !! De kan inte vá för små du fick dem ju ifjol och vi ska till vinter nu det fattar du väl att du inte kan ha gympadojjor.

- Ja, men kolla då jag får ju inte i foten än gång.


Stl.37 det var länge sen de hade stl.37......hur blev det så ????

Ja, så det första vi gjorde när vi kom hem var att investera i vinterskor.

Det går för fort för oss.......går det lika fort för alla ??

  

Av Helena - 6 januari 2010 11:39

Den som höll igång mest under jullovet var William. Så är det alltid med den grabben. Innan vi hann landa knappt stack vi iväg för att se innebandylaget vinna en cup och senare kunde han vara med och träna med dem.

  

Sedan väntade föräldramatch med hockeylaget och William var med i en hopskrapad utrustning. TACK!! alla som bidrog med den :)

      

Sen väntade cup i fotboll i Pontushallen.

Så hade alla lag (fast de består av samma grabbar, nästan) representerats av William en liten stund och det betyder så mycket att fortfarande känna sig som en i laget fast man inte är "med".

Men i hjärtat är man ALLTID med och då är det extra att vara välkommen hem!

    

Ciao!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards