Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Helena - 17 januari 2010 15:55

Glömde säja att jag var och handlade.

Jag pratade ungerska hela tiden.............Ja, inte så att jag babblade på men jag bad om två kassar - Ketö taska, kösönum. sa goddag - Jo napot kivanok.

Och svarade på frågor nej, - Nem och sa Hej då -Viscontlatasra

Det tar sig ;)

Ciao!

Av Helena - 17 januari 2010 15:39

Nu får vi varningar på mailen att räven mest troligt har rabies och ett mycket underligt beteende.......ja, det har ju vi noterat long time ago.

Så vi passar oss extra mycket :) "BEWARE OF THE FOX".

Hade en hel hög med ungar här igår två av dem blev kvar till idag.

Men det var bara kul för alla.

Inte ett ljud hör jag från Fredrik men det är nog svårt att förmedla sig oftast hör jag inget av honom när han flyger ändå.

Seg är söndag som tuggummi, hade tänkt åka till Györ och kolla sportbutiken men .....ids inte.

Det snöar och är -1 grad, men aldrig orkar snön hålla sig kvar.

Vi har planerat lite för vår skidhelg som kommer snart 5-8 feb i Maribor (Slovenien).

I fredags hade vi gäster och jag lyckades göra rostbiff på ortens nötkött..!!!!!!

Fast av tre kilo blev det 1,3 kvar när jag putsat färdigt och det blev tre bitar men det gick och jag är nöjd.

Idag gör grabbarna tacos. Det blev mitt krav. Jag trodde jag kom undan tacosen i helgen eftersom vi hade gäster. Men inte hos oss, det är omöjligt.

Så serverar jag inte tacos på fredag får jag göra det på söndag men nu får de hacka allt själva.

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards