Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Helena - 5 januari 2010 20:03

Jag har inte förstått men här har vi inte helg.

Så vitt jag vet är det ytterligare helgdagar där hemma nu och alla kan mysa på i ullstrumpor. Här går rutinerna på räls ingen vila, inge ledigt.

Ska jag säja som är ledig hela dagarna..........ja, men egentligen inte.

Det är fullt liksom !!

Varför man firar trettondagsafton har jag inte heller förstått eller varför gör man det inte ??

Är det för att man är katolik ? Har det med kyrkan att göra ?

Det hade varit mysigt att ha en helg till här.

Idag har jag varit med William vårat öronbarn till eldoktore...gick superbra, supersnabbt han fick penicillin igen..kanske inte så bra men han har så-å ont och hade även denna gång inflammation Big Time i bägge öronen.

Jag är imponerad av systemet ingen väntetid inget svammel OCH medicinen kostade 20 kr. Fredrik frågade,

- Är det dyrt ?

-Naoä!!! Superduper billigt.........Varför kostar läkemedel skjortan hemma ? Även om man får den billigaste varianten ?? Och läkemedelskostnaderna som är så-å-å-å höga hemma och allt. Nä, jag fattar det inte.

Även om nu doktorn också tyckte att han inte skulle tvätta håret på en vecka och alltid ha varmt om öronen, fetvadd eller muffar hehehe....så var han bra och kunde excellent english och bad mig återberätta informationen när han var klar. Skitbra!!

  

 

Av Helena - 5 januari 2010 09:53

Miss epil.........


För en tid sedan, långt före jul så dristade jag mig till att ha en egen liten skönhetssalong i badrummet………När det nu är så billigt att gå på behandlingar här så är väl jag den första att sköta det själv.

Skulle kunna säja tyyypiiiskt! mig faktiskt.

Nå väl, min vän A i Luleå inhandlade nån sorts svamp med tunt sandpapper på som man skulle massera bort håren på benen med.

Mycket effektiv förövrigt men ganska tidsödande.

Två flugor i en smäll….peeling och hårborttagning ”allt i ett”.

Så då när jag står där efter duschen insmord i mina Bath&Bodyworks prylar som Fredrik kom med från USA, så började klämmandet och noterandet i ansiktet.

- Det var fasligt vilken mustasch jag har, visserligen blond men ändå !

Skulle man inte kunna ta bort den på nåt bra sätt, utan att börja raka sig ?


Vid tillfället hade jag inhandlat ett nagelkit, det innehöll olika stärkande lack, pinnar, och filar och en liten kudde med tunt papper antagligen för att polera naglarna med.

Utmärkt!! tänker Bergström och börjar polera bort muschen med SANDPAPPER!!!!

Det funkade perfekt och peeling fick jag också, så jag gned och gned…….men SATAN vad det började svida, ja-a jag gned inte bara bort mustaschen utan också all hud under näsan.

SHIT…..smörja, smörja, dölja, dölja……

- Ne-ej, jag vet det fasen jag har typ fått en allergisk reaktion eller nåt.

Vad vet jag ?

Vad skulle jag säja till människor som inte lärt sig att jag får såna infall (anfall).

Så det blev det hela.

Jag hade fått en allergisk reaktion av nåt, gud vet vad…… :)


Bara så ni vet skönhet har sitt pris och vi är få, väldigt få som tycker det är värt det och vid närmare eftertanke nu när den växt ut igen så syns den faktiskt…knappt.

Eller så har jag bara inte märkt den :)

Ciao!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards