Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

Bråk om stjärnorna

Av Helena - 5 mars 2009 02:13

Många av barnens funderingar kommer när man sitter i bilen...inte alltid dock. Stannar man upp och lyssnar brukar man höra ett och annat. Jag tänkte jag skulle försöka komma ihåg dem och skriva ner lite.


Filip och William var fem och tre år de hade en diskussion tillsammans med grannpojken om vilka stjärntecken de var född i. Grannpojken säjer - Jag är då vädur…Ingen av killarna hade riktigt koll på vad stjärntecken var men de visste att alla hade ett och grannpojken är förövrigt född i september så vädur det är han inte. William visste att pappa, mormor och storkusinen (deras absoluta idol) var kräfta…..och det var han också.

Filip sa att det var han med…( han ville ju det så gärna.)

Men William som är riktigt snabb i tanken, rusade in i Filips rum för att hämta den broderade tavlan som han visste Filip hade där. Han har nämligen en egen som mormor broderat.

- Titta här Filip titta det är de här gubbarna du är (Tvillingarna). Filip blev sur han ville minsann inte vara några GUBBAR…så han gick och satte sig la armarna i kors över bröstet, spände ögonen i sin lillebror och så väste han surt.

- JAG ÄR VISST EN RÄKA…..

Hi hi hi


 
 
Ingen bild

Sara

5 mars 2009 10:38

Detta kommer jag såväl ihåg haha! :)

 
Malin

Malin

6 mars 2009 10:07

haha, klockrent! :)

http://maaaline.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards