Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

Jag är en sur mamma!!

Av Helena - 15 mars 2009 20:31

Kanske en av de suraste till och med.

I alla fall om man ska lyssna på barnen och speciellt min äldste son.

Som numera ringer upp och startar samtalet,

- Innan du blir sur mamma…. Precis som att det är förväntat?

Klart jag är en sur mamma kanske en av de suraste.?

Men en gång i tiden var jag en mycket glad människa, det var innan, tiden före. Ne-ej, det säjer jag ju aldrig. Jag är inte hur sur som helst heller men barnen gör mig sur ibland., eller väldigt ofta. Ni vet när man sagt 25 gånger häng upp jackan och den ändå ligger i en hög på golvet eller - Det är mat, det är mat, DET ÄR MAT NU PÅ STÄLLET!!!!! När barnen helt enkelt inte lyssnar. Då blir jag en sur mamma.

Annars är jag en mycket glad mamma ibland. När jag inte är trött och allt verkar gå emot mig.

Det är något speciellt med söndagar man har mycket att stå i.

Som att ta fram nya kläder till barnen. Jag brukar göra tre små högar med kläder så att det går snabbare på morgnarna, så alla vet vad de ska ta på sig. På söndagar så planerar jag veckans alla måltider och åker och handlar, kollar så att det finns frukt till barnen att ta med till skolan. Packar skolväskor med låneböcker, gympakläder etc. Planerar vem som lämnar och hämtar vilken dag…så att det inte blir en ”big happening” för den det gäller.Tömmer bilarna på eventuella sportgrejer ja, jag har börjat med det nu..idag. Städar undan helgen så att en ny vecka kan ta vid. Ibland bakar jag veckans frukostbröd på söndag kväll så att vi ska ha nytt, fräscht hembakat hela veckan.

Nej, JAG gör inte det. Det är det bara de som har tio barn två katter, en hund och fyra mil till närmaste affär som gör. De välorganiserade men jag, jag är en av de oorganiserade så jag gör inte allt det där. Faktum är att varje måndag morgon ropar alla i munnen på varann – VARS ÄR…mina byxor, vad ska jag ha, var är mina..etc. etc.

Aldrig, aldrig skickar jag med frukt till barnen.

Jo, om de kommer ihåg det själva.

Alla sportprylar ligger utspridda i bägge bilarna och är aldrig där de ska vara när man behöver dem. Nej, jag planerar inte veckans mat det har hänt men var mycket länge sedan. Jag städar ALDRIG på en söndag, jag helgar vilodagen som vore det den sista. Jag stickar - remember!!

Jag bakar aldrig, jag kan inte baka och William gick precis förbi och såg mig skriva att jag bakar och det blev vilda protester,

- Du ljuger ju mamma du bakar väl ALDRIG.

- JO, nu har jag börjat baka William jag bakar surbrödsdeg…Ha-ha-ha!!!

 
 
Ingen bild

Helena

15 mars 2009 20:45

Hur gör man förresten när man BAKAR surbrödsdeg, den gör man väl bara???

 
Angel

Angel

16 mars 2009 11:44

Hmmm jag funderade på det också hihihi surbröd på sur deg eller .........
Jag har då skrattat med dig, tårarna rann hahaha. Tänkte nog har det hänt saker under tiden jag varit borta med fru bergström. Men din lilli luring hahahahahaaaaa. Lovja vännen//Angel

http://angel72.wordpress.com

 
Ingen bild

sascha

17 mars 2009 07:40

Helena du ar vell inte sur du ar lite bestamd skulle jag saga:) haha nu ar vi i Byron bay och glassar, kommer nog hinna traffa er innan ni aker

 
Ingen bild

cpl

17 mars 2009 14:30

Du, det är garnterat jag som är suraste mamman. Jag vaknar ju sur på morgonen!!! Tur att jag HAR lite planering för annars skulle det gå åt hvete med ungar och gubben och hela skiten...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards