Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

I love my job!

Av Helena - 12 mars 2009 16:26

Vi har fått en helvetes maskin på vårt jobb.En plaggautomat, så dumt. KANNEGIESSER heter den…Man knappar in sitt personnummer på en touchskärm med valbara plagg, så touchar man på de plagg man vill ha (max 5) och sen väntar man emedan automaten svischar galgarna innanför varv efter varv tills det plötsligt hoppar fram en galge med ett par byxor,

så lösgör man dem med bägge händerna väntar på att den tomma galgen åker tillbaka, galgarna svischar vidare varv efter varv och poff!!

Där kom en blus ut.

Det blir lite som jackpott för man kan aldrig veta när galgarna slutar svischa innan de hoppar ut framför näsan på dig.

Så tar man lös den med bägge händerna och ser när galgen åker in på plats och vet ni hur lång tid det tar?.... när man kommer fem i till jobbet.

Ja, men det är ju omöjligt!!!

Sen är det så fiffigt att när du använt dina kläder då släpper du plagg för plagg genom en lucka väntar så att chipet avläses och ger dig grönt ljus…

för om du inte får grönt ljus då får du rött ljus och då kommer kläderna tillbaka och du får göra om det igen hela tiden tills maskinen kunnat läsa chipet som är registrerat på dig när du hämtade plaggen för lämnar du inte tillbaka dem  är de registrerade på dig RESTEN AV DITT LIV!!! i självaste plaggautomaten och antal plagg som du kan hämta minskar till TRE.

Ahhh! Det tar sån tid…man orkar inte planera sånt.

Att hämta plagg menar jag. Det bildas köer..köer för att hämta och köer för att lämna.

Vi måste registrera oss på en dator innan vi börjar jobba…..vi öppnar alla dörrar med kort som dras i kortläsare som registrerar att där har jag varit…….Det registreras hur ofta jag byter mina kläder för att se om jag är en riktig ”schwinpälsch” eller… Jag registrerar att jag parkerat så att motorvärmaren går igång…KONTROLLSAMHÄLLE kallas det med andra ord, men var inte det mer på sjuttiotalet man tyckte att det var så ???Hur som helst, I love my job !!! Det är sant, alla glada, vackra, goa, fina, "sura", och helt galna människor på avd 47, Sunderby sjukhus. GUD!! Vad jag kommer sakna er......sen.

 
 
Ingen bild

Tobbes mamma

13 mars 2009 18:33

Undrar just hur framtiden i sjukvården kommer att se ut? Kanske man får gå genom ngn slags avläsningscentral när man går på semester eller i pension.Swisch, så kommer det ut en ny fräsch sjuksköterska.Tänk då om man inte får grönt ljus då kanske man inte blir registrerad som ledig/pensionär och vips så får man ingen semesterlön/tjänstepension.Då har man haft kul på jobbet i typ 40 år alldeles i onödan.

 
Ingen bild

helena

13 mars 2009 19:05

ja,men så gammal blir vi ju aldrig...eller :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards