Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

Micke Renberg Cup

Av Helena - 7 mars 2009 11:31

Idag har jag och William upplevt gamla minnen…..

Vi steg upp jätte tidigt..dvs. jag 4.45 och William 6.00 för att 6.30 starta färden mot Piteå.

När vi passerade vägkorsningen i Kopparnäs så frågade jag William om han kom ihåg vad som hade hänt här en gång tidigare….och det gjorde han..han kommer inte att glömma att det var just där pappa skrek -KUUUUUKEEEEN!!! (Med riktigt stora bokstäver.) 


Julen -06 firade vi hos min syster i Vännäsby hon har nämligen nackdelen att fylla år på självaste julafton…och -06 var det ”jämna år”.Så vi larvade iväg tidigt på julaftonsmorgon och styrde kosan mot Vännäsby.

När vi kom till korsningen i Kopparnäs fanns där en fartkamera som vi helt missade i mörkret…blixten lyste upp hela himlen och hela bilen.

Jag ropade till Fredrik, - Ååååhhh!!! Gud, såg du vad som HÄNDE ?

-Om jag såg vad som hände hela fr-bnde norrbotten såg väl det….åsså sa han det där ordet med jättestora bokstäver och slog näven i ratten.

-Jaha, barn då har vi alltså tagit årets familjeporträtt och hela julen är räddad, med 5000 kr i böter…..(sen sa han det där ordet många gånger på raken också)

Hela julhelgen gick åt till att gräma sig över den absolut felplacerade fartkameran….tills vi kom på det. Fotot blev taget precis under en omkörning. Hade vi tur så kom vi inte med – alltså inget familjefoto denna gång.

Och tur som tok hade vi. 


I piteå bjöds på hockey av första klass då 99:orna Sunderbyn mötte Boden. Sunderbyn förlorade med 1 – 2. Och jag har bara röst så det räcker till en match till i eftermiddag. På vägen hem hade vi inte så många minnen att dela. Då brukar vi sjunga tillsammans istället.

Plötsligt räcker William mig en läkerolask och säjer,

- Det står ”Makes people talk” på asken mamma.

- Tycker du jag behöver en sån ??

- NE-E-J, egentligen inte.      


CIAO!       

 
 
gisaja

gisaja

8 mars 2009 09:39

Hi, hi det var en kul söndagsmorgonläsning, du skriver så bra.

http://gisaja.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

8 mars 2009 19:05

Åsså är det så roligt.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards