Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Insats Haiti

Av Helena - 16 januari 2010 12:40

Så här i katastrofens tider känns det extra bra att vara utsänd att

"främst främja för att bistå utsatta". Eller hur man bäst uttrycker det.

Jag har förstått att mina formuleringar oftast når fram med sitt rätta budskap, men inte alltid.

I allafall så beger sig delar av familjen i skrivande stund till Haiti, för att om möjligt kunna bistå med något.

Det är bra och känns viktigt, det känns liksom "Äntligeeeeen" görs det nåt riktigt konkret och bra.

Inte så att man önskar att katastrofer ska uppstå så att man kan bidra men att kunna det när så behövs är extra.

Jag hörde i morse på nyheterna att mat,vatten och medicin behövs, till 2-3 miljoner människor.......går det att föreställa sig omfattningen ?

Hoppas bara att hjälpen når fram, såg att det stora problemet är att transportera från flygplatsen.......flygplan från hela världen snurrar i luften och försöker få landa !!! Var tionde minut landar ett plan med hjälpinsatser och snart även från Sverige tillsammans med Norge och Finland.

Bra va !

Ciao!


 
 
gisaja

gisaja

16 januari 2010 22:09

Så superbra att många vill hjälpa till och att världen tar sitt ansvar. Det är nog omöjligt att föreställa sig hur fördj.... det måste vara att befinna sig på just nu där. kram till er alla

http://gisaja.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards