Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Handla aldrig på en fredag....

Av Helena - 20 februari 2009 14:39

Jag lovar handla inte på en fredag. Alla gör det på fredagar. Undra vad mer alla gör...kanske nån annan dag...Det är trångt och fullt med folk och i alla affärer kör de omkring med truckar inne i butiken för att de plötsligt kom på,- Oj oj oj det blir visst mycket kunder idag, då är det bäst att vi fyller på…..

Ja, men jag vet också det.

På måndag kan jag berätta att på fredag är alla ute och handlar.

Är det en nyhet för alla butiksägare??????.....

Jag brukar bestämma innan att på fredagar självscannar jag INTE varorna för om det blir avstämning då, då börjar jag grina.

När man betalat vill man bara ut och hem.

Men vad gjorde jag idag, jag tänkte

- Varför skulle det bli avstämning bara för att det är fredag?

Så jag handlade friskt och hade ingen lapp och då kan ju alla räkna ut vad den kundvagnen innehöll. Frukt, en duk, ett par skor, läsk,godis…ni vet allt det där man saknar hemma inför helgen…NOT!

Jag hatar när oorganisationen drabbar mig, jag bara ÄR liksom och bara GÖR utan plan. Handlar jag så handlar jag utan att undra, Vad behövs? Vad är vi utan?

Fredrik brukar fråga, -Var du och handlade idag???? Med kylskåpsdörren öppen..Och då blir jag ofta jätte sur och fräser tillbaka. –Ja-a när handlade du sist?

Det är ju bara för att jag vet att oorganisationen har drabbat mig och att jag planlöst driver omkring utan mål när jag kommer till affären och jag är alltid helt utmattad efteråt fast det borde vara tvärtom. Men jag är så-å-å trött när jag kommer hem och då ska det städas och lagas mat och hämtas barn…men jag ringer till skolan och säjer – Kan du gå hem själv? Åsså tänker jag att jag hinner städa imorgon jag är ju ledig..och så beställer jag en pizza….fast det kan jag aldrig göra på fredag för då MÅSTE jag göra TACOS annars börjar barnen gråta. Och idag bara för att jag gick där och tänkte -varför ska det bli avstämning bara för att det är fredag. Då blev det väl det och det är inte ens fredag den trettonde......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 14 maj 2012 17:51

  Nu har den multikulturella galan gått av stapeln i helgen Norrmän, Svenskar, Holländare och Ungrare gjorde detta nummer som blev mycket uppskattat. Ciao!   ...

Av Helena - 1 maj 2012 10:53

         

Av Helena - 17 april 2011 17:06

I fredags firade vi en nio åring. Agnes födelsedag och jag lyckades beställa en jättefin och god tårta.     Fast det är klart att jag tvivlade på om det skulle bli nån tårta överhuvudtaget. Solen o värmen har åter kommit till Pápa. Jag hoppas h...

Av Helena - 13 april 2011 22:59

I'm sorry, är ju alldeles för dumt. Särskilt vill jag säja det till mamma, som har bloggen "nästan" som vår livlina. För alla er andra där bloggen inte har nån livsviktig betydelse så är det så att för nära o kära är det en länk till vårat liv, a...

Av Helena - 18 februari 2011 08:12

Men snart mycket snart i en dator helt nära dig !! Coming soon on.............near you. Har inte glömt. I´ll be back Ciao! ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards