Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Helena - 5 februari 2009 12:21

Av Helena - 5 februari 2009 12:11

Nu mer har jag kameran med mig överallt, NEJ, Jag har ingen telefon

(mobil) med kamera…Jag har ju bojkottat mobilt leverne i hur många år som

helst.

Min första mobil fick jag julen-07 av misstag.

Fredrik gav mig en super exklusiv mobil i julklapp julen-07, jag hade

aldrig ägt någon mobiltelefon tidigare…vilket har varit mycket bra

eftersom det ALDRIG är motiverat för barnen att äga något INNAN mamma &

pappa.

Nå väl familjen har klarat sig bra med en ericsson i köksskåpet oftast

oladdad och definitivt ALDRIG med.

D.v.s vi har aldrig använt mobil…alla våra vänner har alltid ringt

förgäves, det är dags att få fram sanningen nu.

Och när jag då så snyggt fick en mobil i julklapp så kände jag direkt……

( en bruksanvisning ….nej, det går bara inte.)

Jag vill inte ha den.

( Jag tror att jag kommer att återkomma till ämnet –bruksanvisningar så

småningom de har en stor betydelse i mitt liv)

Fredrik lämnade tillbaka mobilen men behöll en ny till sig själv.

–Det är ju bra om du vill ha tag i mig när jag inte är hemma???

Så jag fick den gamla ericsson telefonen och laddade den och lade den i

väskan och numer är mitt nummer ett ganska välkänt begrepp runtom och jag

har- men inte ofta kunnat känna ett behov av att ha den med.

Men,.. nej den har ingen kamera och därför har jag för det mesta med mig

min kamera ifall jag vill fota min telefon eller så….

I år var första julen vi gav bort en mobiltelefon i julklapp.

Vår äldste Filip (11 år ) ansågs mogen….och som han har tjatat….men jag har alltid haft starka argument.

-Jag var 43 innan jag fick min första mobil, du är elva grabben.

Nåväl, julklappen skulle inhandlas och visst fick den minst kunniga det uppdraget.

Vet ni vad som hände?!!

Den vänliga försäljaren hade ett erbjudande även till mamman i familjen....

Vem kan motstå?.

Han började jiddra om vilket abonnemang och vilken

telefon jag hade men ICKE jag vet ju att telefonen är från stenåldern ,

och abonnemang – Har jag ett sånt?

I alla fall så sa jag att telefonen ligger i bilen.

- Jag har den ju

nästan aldrig med…

Han fick mitt telefonnummer, det var nödvändigt.

Och mitt nummer kan jag men det tog tid att lära sig.

Hur många samtal har inte Fredrik fått –Du, vad har jag för nummer ??

Han fick mitt nummer och fortsatte vid datorn…..hoppsan …jag hade visst

min "Flintatelefon" i väskan för där plingade det precis som när jag får

SMS….och jag var tvungen att förnedrat ta upp min riktigt urgamla-urnötta

ericsson på disken. Försäljaren rörde inte en min (tydligen rätt van vid

detta fenomen) Det var han som skickat ett SMS det borde jag väl fatta vad

skulle han annars med mitt nummer till?

-Ska du fortsätta ringa med ditt abonnemang??? Svaret var rätt, - JA på

frågan betydde nämligen en mobil helt GRATIS! Jag fick en röd supersnygg

mobil FERRARI helt gratis bara jag fortsätter mitt abonnemang tolv

månader till……och…. Fredrik blev jätte sur!!!!

- Den där mobilen kostar 300 kr men du, du betalar gladeligen 69

kr/månad i tolv månader (utan att egentligen veta om du kommer att kunna

utnyttja abonnemanget fullt ut i fall vi flyttar abroad, remember!!!)

Men poängen är ju…..Att den var gratis!!

På väg ut ur affären möter jag en jobbarkompis, jag blinkar och visar

tummen upp.

- Det här, det är en riktigt bra affär……..och jag träffade på en riktigt

god försäljare han kunde sin kundurtyp…..och jag är mycket nöjd.

Men nu heter min telefon Samsung och jag saknar ericsson ibland……



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards