Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Helena - 11 februari 2009 19:05


Jag gör som alla andra...även om det finns ett svagt, avsvalnat intresse så gör jag som alla andra. Fast förr ni vet slutet av 80 början på nitti då stickade jag massor. Tröjor och koftor och allt, allt....det var ganska mediterande att sitta i soffan med en stick.

Så nu tänkte jag börja meditera igen och göra som alla andra. Jag har frågat om receptet på Williams skola där stickar fröknarna mössor.

En av de snälla lärarna sa att hon kunde skriva ut mönstret, ja det heter ju faktiskt mönster åt mig...men mönstret består av "i princip" en mening.

Hur lätt som helst..

ÅREMÖSSAN

  • Lägg upp 38 maskor på sticka 10
  • Sticka därefter en avig och en rät maska (resårstickning)
  • När tre meter av garnet återstår maskar du av och syr ihop mössan.

      uppläggningskant mot avmaskningskant.Sno sedan ihop toppen .

  • Maskantalet utgör alltså längden på mössan

Garnet heter Milano (88 kr.)och det är ett ull och alpacka garn som är ojämt tjockt i hela nystanet svårt som tusan att sticka med men man får väl upp flytet.

Agnes ville också vara med så hon rusade och hämtade grillpinnar och ett garnnystan, men det går ju inte så bra.

Min mormor lärde mig att sticka "tror jag"......Så....MORMOR..hjälp!!!

Jag har ju inget tålamod.......Vi får se snart kanske hela familjen går omkring med Åremössor - det blir som med "Stenmarksmössan" vem minns inte den.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards