Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Helena - 9 februari 2009 08:31

 (upplevt mkt sent igårkväll söndag) 8/2-09

Jag steg in genom dörren (förlåt,vacklade) klockan var 23.15

Fredrik satt vid datorn.

Jag siktade med pekfingret, laddade med tummen, fyrade av……..och sa

- I kill you…(förlåt, flämtade)

Eller varför inte.- I kill for money but you are my friend so I kill you for NOOOOTHIIING!  

Plogbilen kom förbi här lite tidigare. Bara en snabbis men ändå. Ett besök.

Fredrik har skottat hela helgen och snön har formligen vräkt ner varje dag.

Normalt så är det så här:

Vi skottar aldrig på morgonen vi sover hellre och tar sats från husväggen med bilarna, bumpar i 190 över plogkarmen, pustar ut, tänker JA! jag klarade det och så går färden vidare till jobbet.

Om jag då händelsevis vilket 9 ggr av 10 alltid händer är ledig eller jobbar eftermiddag eller är ensam för att FREDRIK JOBBAR BORTA.

så är det jag som får skotta…själv………….I kväll (efter all snöskottning som jag bara inte tagit del av) så tänkte jag.

Fredrik den stackaren har ju skottat så mycket så jag tar plogkarmen (det var ju den plogbilen kom förbi bara för att lämna…)

Jag hoppade raskt i kläderna för att gå ut och få det gjort helt enkelt.

 

Och vad skådar jag…När Fredrik skottar bygger han monument, oöverstigliga berg, torn höga som…f-n själv!!! Nitti graders backar……

Vi har ETT ställe att tippa vår snö på. Höger sida om bron,  vänster om du ska in, eller varför inte öster sida och kommer på besök.

 

Det var bara det att just den här aftonen måste man OBSERVERA nu detta.. först över lutande tornet i pisa med full snöraka á 300 kg för att sen åka ner och tömma. Vi pratar alltså inte bara om EN full snöraka.......

(Det finns bildbevis.)

Jag hatar att säja det men för ett muskelberg verkar det ju ha varit mer roande än arbetssamt att åstadkomma detta torn…………

 

Droppen för mig och snöskottningen kom egentligen långt före denna kväll.

Jag råkade vara ute på gården, få se nu kan jag ha skottat??? Mest troligt.

När brevbäraren kom förbi, han också bara snabbt.

Jag tänkte snäll som jag är att istället för att han ska behöva sätta posten i lådan så går jag fram och hämtar den. Vad säjer han då?

- Tack, så vänligt……Nej, inte vår brevbärare….

- När ni ändå skottar för brevlådan kan ni väl göra en större öppning. Vi kör sönder bilarna i plogkarmen annars och våran postrunda tar aldrig slut när vi måste backa vid alla postlådor.

- Nej eran postrunda tar aldrig slut när du måste stanna och påpeka för alla hur man skottar har du provat skotta själv kanske? Plogkarmen har jag för övrigt inte lyckats med ensam….det var nån annan som var på besök med den, men tack för vänligheten jag ska skärpa mig i fortsättningen. SA JAG JU INTE……

Vad tror de, det är inte alla som bygger monument när de skottar…

Senare under dagen har jag det stora nöjet att sitta och läsa i avfallsalmanackan en mycket avkopplande läsning för er som aldrig provat man får lära sig om både det ena och det andra vad gäller avfallshanteringen i vårt avlånga land…. Där går att läsa på första sidan ovanför JANUARI månad.

Kom ihåg!

Skotta VÄGEN fri från snö där sopkärlet ska dras fram till sopbilen.

 

NEJ, det räcker inte med att skotta GÅRDEN fri och bygga monument man ska skotta VÄGEN fri.

Halleluja!!!!

 

(vi var i alla fall först av alla på gatan att bli av med plogkarmen   )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards