Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Helena - 19 februari 2009 21:57

Bara en kort liten lägesrapport så här helt appropå efter ett otroligt intensivt, harmoniskt och fartfyllt powerwalk pass tillsammans med Malin.

Jag girade in på gångvägen bakom gränderna vid 20.20 tiden tidigare ikväll och snön stod som spön i backen men jag tänkte helt enkelt " ingenting kan stoppa mig, de kommer hitta mig som död......"
Så mot alla odds fortsatte färden mot Malin och tillsammans vände vi med snön i ryggen tillbaka på gångvägen bakom gränderna och styrde kosan rakt mot Rådmans helt enkelt. Allt var över 21.30

Hela tiden snurrade det i huvudet vart var Angelique?? Vi brukar ju göra det här tillsammans det är ju vår egen tradition liksom....men inte så långt ögat kunde se mellan snöflingorna.Vi fick klara oss och Malin är ju stabil och behärskad precis vad en galen-panna som jag behöver vid sin sida på promenad i mörkret....

(forts. följer i nästa power walk avsnitt)

-Men Malin visst känns det bra?

Av Helena - 19 februari 2009 12:58

Jag har en kompis som för ganska länge sen hade ett väldigt fågel intresse.

Zebrafinkar om jag minns rätt, i en stor voljär – jag tror att det är så de jättelika fågelburarna kallas. Han odlade egna färger, dvs.parade fåglarna för att få fram vackra färger….en dag fick han för sig att han ville ha en skönsjungande kanariefågel.

En sådan inhandlades, men ville den sjunga…icke!! Byte på djuraffären skedde han fick en ny fågel som inte heller den sjöng.

Det är inte helt lätt att se skillnad på honor och hanar nämligen.

 I det här fallet så är det hanen som står för skönsången.

Hanarna sjunger inte heller om man sätter de tillsammans med en hona, de finner det meningslöst att locka till sig nåt de redan har…..lite intressant? Kan appliceras på andra hanar eller?? Hur många får blommor där hemma av sina kära?

Min vän fick till slut tag i den skönsjungande fågeln som aldrig ville vara tyst !!!

Sången var vacker i en dag, kanske mer ..men till sist åkte en filt över buren för att få den att tystna och så småningom åter till affären. Han gav mig en dikt en gång som är bland det starkaste jag vet…….


Så slet jag vingarna av fågeln och sade
- flyg då!
Bedjande såg den på mig och sa
-  Jag kan inte flyga, men jag kan sjunga för dig!
Ännu mer förbittrad slängde jag fåglen i väggen och skrek
- sjung då!
Bedjande såg den på mig och sa
- Jag kan inte sjunga men jag kan dö för dig!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards