Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Helena - 20 februari 2009 14:39

Jag lovar handla inte på en fredag. Alla gör det på fredagar. Undra vad mer alla gör...kanske nån annan dag...Det är trångt och fullt med folk och i alla affärer kör de omkring med truckar inne i butiken för att de plötsligt kom på,- Oj oj oj det blir visst mycket kunder idag, då är det bäst att vi fyller på…..

Ja, men jag vet också det.

På måndag kan jag berätta att på fredag är alla ute och handlar.

Är det en nyhet för alla butiksägare??????.....

Jag brukar bestämma innan att på fredagar självscannar jag INTE varorna för om det blir avstämning då, då börjar jag grina.

När man betalat vill man bara ut och hem.

Men vad gjorde jag idag, jag tänkte

- Varför skulle det bli avstämning bara för att det är fredag?

Så jag handlade friskt och hade ingen lapp och då kan ju alla räkna ut vad den kundvagnen innehöll. Frukt, en duk, ett par skor, läsk,godis…ni vet allt det där man saknar hemma inför helgen…NOT!

Jag hatar när oorganisationen drabbar mig, jag bara ÄR liksom och bara GÖR utan plan. Handlar jag så handlar jag utan att undra, Vad behövs? Vad är vi utan?

Fredrik brukar fråga, -Var du och handlade idag???? Med kylskåpsdörren öppen..Och då blir jag ofta jätte sur och fräser tillbaka. –Ja-a när handlade du sist?

Det är ju bara för att jag vet att oorganisationen har drabbat mig och att jag planlöst driver omkring utan mål när jag kommer till affären och jag är alltid helt utmattad efteråt fast det borde vara tvärtom. Men jag är så-å-å trött när jag kommer hem och då ska det städas och lagas mat och hämtas barn…men jag ringer till skolan och säjer – Kan du gå hem själv? Åsså tänker jag att jag hinner städa imorgon jag är ju ledig..och så beställer jag en pizza….fast det kan jag aldrig göra på fredag för då MÅSTE jag göra TACOS annars börjar barnen gråta. Och idag bara för att jag gick där och tänkte -varför ska det bli avstämning bara för att det är fredag. Då blev det väl det och det är inte ens fredag den trettonde......

Av Helena - 20 februari 2009 09:49

Jag brukar gå på bokrea....Ja, jag ställer inte precis klockan, men det har hänt det också fast det var vääldigt länge sen.

Jag tycker ju om att sova....remember.

I år ska jag gå på bokrea, jag brukar planera en del av mina inköp innan men ofta hittar man helt oplanerade böcker som också bärs hem.

I år ska jag göra som alla andra, jag ska läsa "tusen strålande solar"och "flyga drake". Alla har läst dem - inte jag...så nu på rean är det min tur.

Sen är jag lite sugen på rensa böcker......man blir nog inspirerad att ta hand om alla förråd och så om man köper rensa böcker, så det får det bli.

Singstar spelen hade ett bra pris och vi är ju beroende av dem här i huset i perioder....vi har många perioder och det är väl bra?

För alla som har 5-6 åringar men inte äger boken "Astons stenar" så rekommenderar jag den varmt. Det är den finaste barnbok jag vet Aston är så gó med alla stenar han hittar efter vägen....

Ja, ja rean har ju inte börjat detta är planen, vi får väl se hur det går?

Av Helena - 20 februari 2009 08:53

Sommaren-07, hade vi fest med schlagertema på jobbet.

När jag nu lyckats lägga rabarber på bilderna så är jag tvungen att lägga ut dem. Vi hade sååååååååå kul!!!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards