Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Helena - 18 februari 2009 18:24

Alla går och nynnar…på mitt jobb går många omkring och nynnar.

Själv nynnar jag inte så mycket vad jag vet i alla fall men det spelar alltid musik i mitt huvud.

När jag skriver eller berättar så spelar alltid låtarna upp i mitt huvud, som nu…Nu nynnar mitt huvud ….Jag går och fiskar..och tar en kort…

Förstår ni hur jag menar? Jag skulle kunna skriva en uppsats med bara korta textrader från olika låtar.men det gör jag inte – för det skulle verka så konstigt..

Njut! Av konsten, det finns fler fågeltavlor med tänkvärda ord i en länk här intill.

Av Helena - 18 februari 2009 16:13

Jag älskar att laga mat, frossa i recept, bjuda på middagar och testa nya

saker.

Gärna testar jag nya saker på middagsbjudningar. Det blir liksom lättare då.

-Ja, skyll inte på mig. Det är första gången "ever" jag lagar det här. Jag

är ingen mästerkock, jag är receptslav men tycker att det är kul…i

perioder.

Men ofta tappar jag huvet och bara kan inte komma på något att

laga.

Jag brukar göra matlistor. Handla max 2g/vecka och strikt följa min matlista.

Det låter bra! Men det håller ju aldrig.

Rätt vad det är står jag där med ½ liter mjölk, ¼ korv, och lite bregott i

kylen kl.16.30 på eftermiddagen och ska trolla fram en middag för fem….Det

är otroligt jobbigt!!!

Jag har dessutom slängt bort våran mikro.

Ja, en dag tog jag mig i kragen och slängde mikron på tippen.

Men den var 20 år, glasskivan hade spruckit. Fredrik har påminnt mig varje

dag sedan dess.

- Varför värmer du inte bara i mikron??? ;)

Nej, jag har inte köpt någon ny. Det blir aldrig av……det är en sån där sak

som bara aldrig blir av...?

Däremot kan jag absolut inte baka. Jag har ofta stor ambition men jag tar

aldrig ut en kaka ur ugnen utan för det mesta en sorts röra…

Det finns ju dem som gör en deg på kvällen, hinner grädda på morgonen till

frukost för att alltid ha färskt bröd hemma.

Ja-a det är sant jag har läst om det.

Man blir helt utmattad, själv tar jag mig knappt till affären. Ofta har

sådana tio barn dessutom. Jag har tre och full sjå med att få frukosten på

bordet, bara för att vi tycker så-å-å mycket om att sova. Jag tycker

att man kan sträva efter att göra det man tycker om.

Och jag tycker bara om att laga mat i perioder…..

Jag har en idé, det skulle finnas ett storkök, "kantin"- kök dit familjer

kunde komma och köpa portioner att frysa in.

Man tar med sina egna burkar och tre dagar i veckan kan man handla ex. 15

portioner av 3 olika maträtter , åsså fryser man in så att det alltid

finns mat att värma i MIKRON (Ja, då fick jag ju ta mig i kragen och köpa

en mikro förståss. Då kanske det blir av?.)

Billigt ska det va, och husmanskost, nyttigt….sen behöver man bara göra

sallad och ta fram bröd och dryck själv…..Men det skulle ju bli alldeles

för dyrt förståss så man skulle väl handla där bara för att slå på stort

men tänk själva visst skulle det kännas lyxigt en UTOPI!!

Utopi, ett tänkt idealsamhälle. I vardagsbruk kan ordet ibland användas i

bemärkelsen orealistiskt.




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards